Udvikler/Udgiver: WarpFrog
Genre: Kampspil, rollespil, simulation
Platform: PC, Meta Quest
Lasse Bjørnsten Rasmussen
Estimeret læsetid: 4 minutter.
July 5, 2024
WarpFrog har endelig udgivet Blade & Sorcery efter at det har været i early access siden 2018
Blade & Sorcery har været ude siden december 2018 og har modtaget et hav af opdateringen siden. Under hele early access perioden har fans udgivet bunkevis af mods til spillet. Spillet startede under Early acces som et sandbox spil, hvor man havde fri leg til at gøre hvad man vil, uden der var en reel historie eller mål. Men det har ændret sig, med spillets officielle lancering til 1.0 udgaven, hvor der er kommet en hel singleplayer del med en historie, samt progression i ens karakters evner og meget mere. Nye våben, evner og områder er der også kommer masser af.
Hvordan lander den nye singleplayer del så, og er Blade & Sorcery et VR spil værd at spille?
Blade & Sorcery giver spilleren en enorm legeplads, hvor man faktisk har “alt” den frihed man kan ønske sig. Du kan bl.a. give dig i kast med den hel nye strømlinede historie game-mode. Her kan man blive stærkere ved at opnå nye evner og klare missioner for at tjene guld, som derefter kan spenderes i en butik. Hvis du vil have en hurtig udfordring, kan man gå ind i en game-mode, som er runde baseret survival. Der skal man besejre en gruppe fjender, som gradvist bliver større og stærkere, jo længere man når. Den sidste, og klart største, og sjoveste del er sandbox mode. Her kan man selv styre indstillingerne for hvilke fjender, våben, evner og mods man har lyst til at udnytte. Det er kort og godt en kæmpestor legeplads.
Den store elefant i lokalet er den helt nye historiedrevet del. Her er store dele af historien meget underfortalt og ret vandet, hvis jeg skal være helt ærligt. Alt historie bliver stort set kun fortalt igennem notater på papir som man skal samle op og læse, hvis man vil have en jordisk chance for at forstå hele universet. Jeg har normalt ikke et had til notater, men jeg blev godt nok træt til sidst af at samle papir op, hvor der på mange af dem faktisk ikke står noget vigtig. Hele processen i at man opnår og opgradere evner giver en god følelse af progression, men udover det, så er historiedelen ikke særligt sigende.
MEN, det fedeste ved spillet er den store legeplads, man kan hoppe ned i og gøre lige præcis det man selv har lyst til. Har du lyst til at slås mod 10 mennesker på en gang hvor du kaster dem alle rundt med telepatiske evner, så kan du gøre det. Det er uden tvivl spillets stærkeste led. Sammen med mods, kan man skabe et univers som helt grundlæggende er anderledes, end hvis man spiller det, som udviklerne har lavet. Dog har jeg ikke for alvor dykket ned i de mange mods, da det ikke ville være fair over for det rene spil. Men jeg skal helt klar bruge en masse timer på dem.
Kamp-systemet og det generelle flow er fantastisk. Der er ikke noget mere tilfredsstillende, end bare at hakke en fjende ned med et sværd eller kniv i et hug. Der er overraskende nok, meget lidt blod og gore med i spillet. Så hvis man ikke er til blod som bare vælter ud, så er det her spil meget venligt angående det. Du kan naturligvis også vælge i spillets indstillinger at slå blod og stik sår helt fra. Stor applaus til holdet for at gøre spillet mere inkluderende.
Blade & Sorcery gør virkelig at man på alle måder føler sig sej! Alt fra telekinetiske evner, bombastiske sværdkampe hvor pulsen stiger, og den endeløse legeplads i form af sandbox mode, så er det ingen overraskelse at Blade & Sorcery har overlevet siden 2018. Spillet er endelig udkommet i sin fulde lancering og jeg er meget spændt på at se hvad fremtiden byder på. De har lovet masser af nyt indhold i den kommende tid og det ser jeg sindssygt meget frem til. Sammen med titler som Beat Saber og Half Life: Alyx, så udgør Blade & Sorcery den sidste brik i den hellige treenighed af de bedste VR spil på marked lige nu.
Udvikler/Udgiver: WarpFrog
Genre: Kampspil, rollespil, simulation
Platform: PC, Meta Quest
Skribent & Anmelder
Lasse lever og ånder film, spil og tv-serier og elsker at formidle det. Siden han startede en PlayStation 2 op og så den originale Star Wars-trilogi, har han været fascineret af begge verdener lige siden. Han har taget sine første store skridt ind i formidlingens verden og har fået nok blod på tanden til at blive ved med at formidle om de største og fedeste ting i film- og spilverdenen.
Nyhed
May 8, 2025
Nyhed
May 8, 2025
Anmeldelse
May 9, 2025
Anmeldelse
May 9, 2025
© Copyright - arkaden.dk