Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Anmeldelse

Call of Duty: Black Ops 6 – Warzone Season 1-anmeldelse – Et skridt frem og to tilbage

Call of Duty: Black Ops 6 – Warzone Season 1-anmeldelse – Et skridt frem og to tilbage
Foto: Activision
David Darville

David Darville

Estimeret læsetid: 4 minutter.

December 13, 2024

Call of Duty: Black Ops 6 har sparket dørene op til Warzone Season 1, og det er tydeligt, at udviklerne har forsøgt at skabe en mere intens og tempofyldt oplevelse. Med introduktionen af omnimovement har både multiplayer og Warzone fået en ny dimension af bevægelse og fleksibilitet, som giver kampene et frisk pust. Spørgsmålet er dog, om de tekniske problemer står i vejen for, at sæsonen kan leve op til sit fulde potentiale.

Dynamisk og hurtigere gameplay

Den største nyhed i denne sæson er uden tvivl omnimovement, som har optimeret måden, man bevæger sig på i spillet. I Warzone betyder det, at hurtig reaktion og præcision er vigtigere end nogensinde før. Selv når man bliver overrasket af bagholdsangreb, kan den fleksible bevægelse ofte redde én ud af kniben. Muligheden for hurtigt at finde dækning eller vende en tabt duel til en sejr giver en følelse af kontrol og belønner spillere, der mestrer de nye mechanics.

Tydelig farvekodning gør det let at spotte våbens rarity. Foto: Activison/David Darville

Samtidig har spillet gjort det lettere for nye spillere at komme i gang. Looting er blevet simplificeret, så man ikke længere skal håndtere komplekse backpacks, og loot har nu en tydelig farvekodning, der gør det nemt at vurdere våbens kvalitet.

Selvom nogle hardcore spillere beklager, at de ikke længere kan stakke self-revives eller killstreaks, er ændringerne generelt et skridt i den rigtige retning for at tiltrække et bredere publikum.

Et andet højdepunkt i sæsonen er introduktionen af den nye Resurgence map, Area 99. Det er en bane, der blander høje bygninger og underjordiske bunkere, hvilket giver spillere mulighed for at udforske både vertikale og taktiske vinkler. Banens design er ikke ligefrem farverigt eller mindeværdigt, men det tilbyder en dynamisk kampoplevelse, som især passer til spillere, der elsker hurtig action. Area 99 er en velkommen tilføjelse til Resurgence og er med til at forny interessen for denne spiltype.

Area 99. Foto: Activison/David Darville

De mange bugs overskygger oplevelsen

Desværre er Warzone Season 1 ikke den mest polerede lancering. Det føles efterhånden som en tradition, at hver ny sæson bringer flere fejl end rettelser, og Season 1 er ingen undtagelse.

Juletema i Area 99: Foto: Activison/David Darville

Et af de mest frustrerende problemer er den ustabile hit registration. Der er utallige situationer, hvor man tømmer et helt magasin i en modstander uden at gøre nævneværdig skade. Udviklerne er opmærksomme på dette og har lovet en løsning, men i mellemtiden lider kampene under det. Derudover er der fejl i weapon loadouts, hvor spillere oplever, at et 60-skuds magasin kun indeholder 40 skud – en detalje, der kan være afgørende i en hektisk kamp.

Lyden i spillet er en anden akilleshæl. Fodtrin er enten så høje, at fjender lyder som elefanter, eller så stille, at de kan snige sig op på én uden en lyd. Dette inkonsekvente lyddesign gør det svært at forudse fjenders placering, hvilket er kritisk i et spil, hvor information er nøglen til overlevelse.

Ranked Play vender tilbage til Urzikstan 

Ranked Play vender tilbage med fokus på det store Urzikstan map, men her begynder problemerne også at melde sig. Tempoet på dette map føles langsommere sammenlignet med de mere actionfyldte Resurgence-kampe, hvilket kan gøre oplevelsen en smule ensformig i længden. Derudover er matchmaking ikke altid pålidelig, og spillere bliver ofte smidt ud af deres party og ender med at spille med randoms. Det er en frustrerende oplevelse, især når det resulterer i straf for at forlade en igangværende ranked kamp.

Urzikstan. Foto: Activision/David Darville

På den positive side er Ranked Play blevet mere tilgivende i forhold til at miste SR (Skill Rating). Spillere, der eliminerer modstandere af højere rang og slutter i top 3, bliver belønnet, hvilket skaber incitament for at spille taktisk og opnå en høj killstreak. Men selv med disse forbedringer mangler Ranked Play mere spænding og variation, der tidligere gjorde det til en favorit blandt konkurrenceorienterede spillere.

Konklusion

Call of Duty: Black Ops 6 – Warzone Season 1 er en action-packed oplevelse med awesome highlights, men også med en række fejl, der kan være svære at overse. Omnimovement og det nye map, Area 99, tilfører en frisk energi til spillet og gør det både mere dynamisk og tilgængeligt for nye spillere. Men de mange bugs trækker desværre det samlede indtryk ned og kan gøre oplevelsen frustrerende for selv de mest loyale fans. Det føles, som om Warzone er gået ét skridt frem, men samtidig to tilbage, da nogle af de quality-of-life features, vi har set i det forrige Warzone, er forsvundet.

Når spillet fungerer – og bugs ikke spænder ben – er der virkelig sjov at hente, især hvis du spiller sammen med venner. Her skinner Warzone stadig som en af de bedste battle royale oplevelser på markedet. Men for dem, der længes efter en fejlfri og helstøbt oplevelse, kræver denne sæson en vis tålmodighed – og måske en villighed til at se igennem fingre med problemerne.

Hvis du kan leve med bugs og nyder Call of Duty’s intense gameplay, er der stadig mange timers underholdning at finde her. Men hvis du har ventet på den perfekte Warzone sæson, kan det være, at du må væbne dig med tålmodighed – eller håbe, at kommende opdateringer retter op på fejlene.

 

Udvikler: Activision/Raven Software

Genre: Førstepersons actionspil, Battle royale

Platform: Xbox Series X og Series S (anmeldt på),Xbox One, PlayStation 5 (anmeldt på), PlayStation 4, Microsoft Windows

3 / 6
David Darville

David Darville

Skribent & Anmelder


David har en Master i IT-ledelse, hvor digitalisering var et af de primære interessepunkter i hans uddannelse. Han har også en baggrund som skribent hos Det Danske Gaming Forum. Han excellerer især inden for FPS-spil som Warzone, men hans hjerte banker for udfordringerne i Soulslike-genren. Med en controller i hånden siden den første Nintendo blev tilsluttet familiens gamle 28” billedrørs-TV, brænder hans passion for at udforske gaming-universet stadig stærkt.

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance

Anmeldelse

May 9, 2025

DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk