Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Anmeldelse

Deadlink-anmeldelse – Hurtig og fed action, som hurtigt blev triviel 

Deadlink-anmeldelse – Hurtig og fed action, som hurtigt blev triviel 
Foto: Gruby Entertainment
Lasse Bjørnsten Rasmussen

Lasse Bjørnsten Rasmussen

Estimeret læsetid: 3 minutter.

August 5, 2024

Hvis man smelter DOOM Eternal og Hades sammen med et strejf af Cyberpunk, så har man en god idé om, hvad Deadlink er

Deadlink er et førstepersons action-roguelike spil, som foregår langt ude i fremtiden i en Cyberpunk-setting. Spillet er en blanding af velkendte titler som DOOM Eternal, Quake og Hades. Din opgave er at sætte en kæp i hjulet på megacorporations, og som i alle andre roguelike-spil, skal du selvfølgelig også blive stærkere og bedre. En mission fungerer således, at du skal igennem nogle kampe, som bliver sværere og sværere, jo længere ind i missionen du kommer. 

Deadlink har været ude i lidt over et år på PC, men har nu fået en konsol-lancering, som jeg har taget et kig på. Men er spillet værd at gå i gang med? 

Foto af: Gruby Entertainment

Fede kampe, punchy våben og en fed atmosfære redder desværre ikke spillet fra hurtigt at blive trivielt 

Dette spil fortjener langt mere popularitet. Den tilfredsstillende og sjove gameplay-loop er det bedste siden Doom Eternal. Vær dog advaret: Når man kommer til Neuromancy-sværhedsgraden, kan man ikke længere kun stole på sine rene reflekser og sigteevne; kloge valg af implantater og en smule held vil være nøglen her. 

En ret stor ting, som jeg desværre syntes blev et problem, var, at jeg ville ønske, der var mere variation og tilfældighed i hver gennemspilning, ligesom i Hades – måske ændre nogle af møderne en smule, tilføje flere karakterer og steder at interagere med, justere områdets bosser osv. Hvis dette var tilfældet, så havde jeg nok genbesøgt spillet og endda spillet det i en længere periode, end jeg endte med at gøre. 

Foto af: Gruby Entertainment

På en inkonsekvent måde provokerer spillets roguelike opgraderinger dig til at spille på en meget specifik måde, hvor du bruger alle dine evner. Denne dissonans ødelægger ikke handlingen, men den løfter den heller ikke. Det hele endte med at føltes lidt ‘fladt’, på en eller anden måde.

Kerne-gameplayet er sjovt og tilfredsstillende, men det er et godt eksempel på en roguelite, der blot forlænger spilletiden gennem gentagelser. Når man spiller, vil man vælge mellem 4 klasser og spille de samme fire niveauer med de samme bosser igen og igen. Man ender med at grinde efter opgraderingsvalutaer for at komme videre, men ens gennemspilninger vil meget hurtigt føles ens. Niveauerne er ikke varierede nok, og mods føles for passive til at gøre en stor nok forskel til at vende tilbage igen og igen. 

Konklusion 

Deadlink ender desværre med at blive for ensformigt og utilfredsstillende. De første fire til seks timer er en fest med fede kampe og hurtig action, men når fjenderne er præcis de samme igennem hele spillet, og det samme gælder for opgraderingerne til ens karakter, mister spillet hurtigt sin appel. Når du har gennemført et run, gør du nærmest det samme igen, om og om igen. Det er desværre ikke noget, der tiltaler mig. 

Hvis man godt kan lide et gameplay-loop, som ikke forandrer sig for meget, så er Deadlink en rigtig solid førstepersonsshooter. Men hvis man, som mig, ikke er fan af det, så er det desværre ikke en anbefaling.

Udvikler/Udgiver: Gruby Entertainment / SuperGG.com

Genre: Førsteperson, action-roguelike

Platform: PlayStation 5, Xbox Series X|S (Anmeldt på) og PC

3 / 6
Lasse Bjørnsten Rasmussen

Lasse Bjørnsten Rasmussen

Skribent & Anmelder


Lasse lever og ånder film, spil og tv-serier og elsker at formidle det. Siden han startede en PlayStation 2 op og så den originale Star Wars-trilogi, har han været fascineret af begge verdener lige siden. Han har taget sine første store skridt ind i formidlingens verden og har fået nok blod på tanden til at blive ved med at formidle om de største og fedeste ting i film- og spilverdenen.

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Nyhed

May 9, 2025

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk