Mest læste
Er der stadig bid i Nosferatu?
The Thing Remastered-anmeldelse – Fra frygt til frustration
Void Crew-anmeldelse – En dejlig kaotisk og udfordrende rumrejse
Metro Awakening-anmeldelse – En klaustrofobisk rejse ind i mørket
Ghita Nørby 90 år: Her er hendes 10 mindst folkelige filmroller!
Assassin’s Creed: Shadows nye udgivelses dato truet?
Nyt AAA PlayStation spil på vej fra nyt studie
Rygte: Advokat fra Nintendo konfronterer Genki omkring replika af Switch 2
Assassin’s Creed: Shadows hovedperson ikke længere Samurai på den japanske Steamside!
TP-Link Archer GE800 Router-anmeldelse – Kluntet og hurtig
Tidligere i år fik jeg muligheden for et førstehåndsindtryk af DEATHSPRINT 66 - Nu det tid til den fulde anmeldelse
Da jeg første gang fik fingrene i DEATHSPRINT 66 tilbage i juli via et hands on preview, føltes det som et frisk pust til racer-genren. Jeg var optimistisk, men også lidt bekymret – kunne spillet virkelig holde dampen oppe, når det ramte den store scene? Nu er det endelig her, og hvor står jeg så? Desværre blev min frygt til virkelighed.
I år 2066 står Bachman Media Network endnu en gang klar til at dominere den brutale underholdningsverden med den nyeste sæson af deres flagskibsshow, DEATHSPRINT 66. Denne gang har Sumo Digital tilføjet et spændende twist til racer-genren – i stedet for at sidde bag rattet i et motoriseret køretøj, foregår kapløbet til fods.
Deltagerne, kaldet Clone Jockeys, ifører sig avancerede exosuits og har uendelige kloner til rådighed, så de kan respawne og fortsætte i det hæsblæsende og nådesløse dødsræs, der er fuldstændigt styret af Bachman Technologies. I en futuristisk verden, hvor teknologi kontrollerer alt, er der ingen flugt.
Et indhold som er meget skrabet
Det, jeg prøvede i juli, er stort set det samme, vi får nu. To slags løb: Sprint, hvor man ræser fra start til slut, og Circuit, som er klassiske rundeløb. Der er flere baner, ja, men det grundlæggende gameplay forbliver uændret – dog poleret. Man spiller altid otte mod hinanden, og kampene er intense – fyldt med blod, sved og tårer. Power-ups minder meget om hvordan man samler dem op fra Mario Kart. I stedet for firkantede kasser, så de skiftet ud med store mønter graveret med tallet “66”, som man samler for at få miner, søgemissiler, rundsave og EMP’er.
Udover PvP kommer DEATHSPRINT også med en PvE-tilstand, hvor man kan køre mod tiden eller forsøge at overleve et ræs uden at dø X antal gange. Her kommer vi til min største frustration. Selvom gameplayet faktisk er forbedret siden første test, bliver jeg desværre hurtigt træt. Det største problem er, at det føles, som om jeg bruger mere tid på at vente end at spille.
løbet varer ofte omkring et minut, og den længste bane jeg har spillet tog kun 2 minutter og 40 sekunder. Og hvis jeg, som ofte skete, kom først i mål, endte jeg med at skulle vente yderligere 30 sekunder på de andre spillere – og så endnu 30 sekunder, før næste løb gik i gang. Ventetiden oversteg faktisk spilletiden flere gange! Spillet kunne virkelig have haft gavn af længere baner eller flere runder pr. løb, så man ikke konstant blev revet ud af actionen.
Irriterende godt gameplay
Som nævnt før, irriterer det mig virkelig, at jeg ikke får lov til at spille længere tid ad gangen eller oplever mere variation i spillet. Bevares, DEATHSPRINT er intenst – det kræver lynhurtige reflekser, og den del elsker jeg. Men ofte føler jeg, at spillet ikke helt kan følge med sin egen vilde hastighed. Små bump på overfladen kan pludselig stoppe min løber brat op, og det bryder virkelig flowet.
Noget af det, jeg dog godt kan lide, er, at man kan løbe ud over banen, men uden mulighed for at snyde sig gennem genveje. Sumo har virkelig skabt et spil, der straffer enhver form for snedighed. Prøver du at snige dig udenfor banen? Så bliver du øjeblikkeligt laseret og splittet til atomer. Og så popper der en besked op i hjørnet, hvor der står “Kasper tried to escape” – det fik mig til at smile.
Power-ups er både sjove at bruge og modtage, men én ting frustrerer mig grænseløst: Du kan se tilbage i spillet, men du kan ikke skyde bagud. Hvorfor ikke? Hvis jeg kan bruge en savklinge til at detonere miner foran mig, hvorfor kan jeg så ikke vende mig om og tage mig af de trusler, der kommer bagfra? Det virker som en mærkelig begrænsning i et ellers kaotisk og eksplosivt spil, der ellers har så meget potentiale til at være uforudsigeligt og adrenalinpumpende.
Konklusion
DEATHSPRINT 66 lever desværre ikke helt op til de forventninger, jeg havde, da jeg først prøvede det. Selve gameplayet er bestemt underholdende og tempofyldt, men spillet lider stadig under nogle småfejl og tekniske “børnesygdomme”, der bryder oplevelsen. Det største problem er dog, at der simpelthen ikke er nok indhold til at fastholde min interesse i det lange løb.
Med kun få ræs-typer og et begrænset udvalg af baner, ender spillet med at føles repetitivt ret hurtigt. Selvom jeg virkelig godt kan lide mekanikkerne og de intense løb, så mangler der noget mere variation, der kan give mig lyst til at vende tilbage igen og igen. Det er som om, at Sumo Digital har skabt en stærk grundstruktur, men mangler at fylde indholdet på.
Jeg håber inderligt, at de snart tilføjer nyt indhold – måske flere spiltyper, baner, eller endnu flere kreative power-ups – så jeg kan få en god grund til at komme tilbage. DEATHSPRINT 66 har potentiale, og jeg vil virkelig gerne kunne investere mere tid og interesse i det. Men indtil det sker, vil det desværre bare ligge og samle støv i mit virtuelle Steam-bibliotek.
Udvikler/Udgiver: Sumo Digital Ltd. / Secret Mode
Genre: Racerspil, Platformspil
Platform: PC
Om skribenten:
Kasper Hansen – Skribent & Anmelder
Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på, men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.
- Assassin’s Creed: Shadows nye udgivelses dato truet?
- Ghita Nørby 90 år: Her er hendes 10 mindst folkelige filmroller!
- Nyt og farverigt MOBA på vej fra Bungie
- Assassin’s Creed: Shadows hovedperson ikke længere Samurai på den japanske Steamside!
- Rygte: Advokat fra Nintendo konfronterer Genki omkring replika af Switch 2
- TP-Link Archer GE800 Router-anmeldelse – Kluntet og hurtig
- Metro Awakening-anmeldelse – En klaustrofobisk rejse ind i mørket
- Arkaden Podcast Anmelder – LEGO Horizon Adventures
- Nyt AAA PlayStation spil på vej fra nyt studie
- Freedom Wars Remastered-anmeldelse – Sci-Fi Monster Hunter
- Palisades-brandofferet Mel Gibson: “Min ‘Passion of the Christ’-efterfølger bliver en rejse til helvede!”
- The Elder Scrolls: Oblivion i retro udgave
- Marvel Rivals nomineret til Årets Onlinespil
- Store Xbox titler kan være på vej til flere platforme i 2025
- Dobbelt-Oscarvinders hjem brændt ned under Pacific Palisades skovbrande
- The Sims fylder 25 år: Ny Behind The Sims episode
- Vaiana-filmene indstillet for krav om idétyveri
- Atomfall får spritny trailer – Fallout møder S.T.A.L.K.E.R. i britisk atomkaos
- Void Crew-anmeldelse – En dejlig kaotisk og udfordrende rumrejse
- Sleeping Dogs film droppet!
- Alan Wake 2-instruktør: Remedy skal være den europæiske Naughty Dog
- Master Chief kan være på vej til Nintendo Switch 2 og PS5
- Kingdom Come: Deliverance 2-preview – Det tredje og sidste preview af middelaldersimulatoren
- Ny Square Enix-politik vil beskytte medarbejdere mod giftige fans
- Marvel Rivals Season 1 er nu online!
- Byg den klassiske Nintendo Game Boy i LEGO
- Game of Thrones-stjerne erstatter Ray Stevenson i anden sæson af Star Wars-serie
- Babygirl-anmeldelse – Pirrende forspil, minimalt klimaks
- Final Fantasy XIVs komponist er manden bag Kenny Omegas nye temamelodi!
- Assassin’s Creed Shadows udskudt igen!
- Xenoblade Chronicles X remaster-trailer bekræfter bonus-DLC!
- Xbox Developer Direct kommer den 23. januar – Hvad kommer vi til at se?
- Galaxy Quest 4K-anmeldelse – Knivskarp sci-fi-satire og en kærlighedserklæring til os nørder
- Fra YouTube til Arkaden: Lasse Vestergaard slutter sig til holdet
- Hvad viser NVIDIA frem til CES 2025? – Nye 50xx-grafikkort og en AI supercomputer
- Assassin’s Creed: Shadows parkour elementer fremvist
- Fyringer i sigte hos Splash Damage
- Ny episode af Arkaden Podcast – Lasse Vestergaard bliver en del af Arkaden!
- Endnu et Nintendo Switch rygte: Er måneden afsløret foran udgivelse?
- Pokémon TCGP event er nu online!
- Rockstar Games står tilsyneladende fast på Grand Theft Auto VI-udgivelse i 2025
- Rygte: Den kommende Xbox udkommer med det nye Call of Duty som lanceringstitel
- Er livet fair, når hverken Anora eller Pigen med nålen modtager en Golden Globe?
- Er der stadig bid i Nosferatu?
- Rocksteady oplever angiveligt flere afskedigelser
- De værste spilskuffelser i 2024 – Skribenternes valg
- Hvad viser Sony frem til CES 2025? – PlayStations spil-IP’er skal opleves fra andre perspektiver
- Delta Force multiplayer-anmeldelse – Forsigtig taktik, som låner fra to havne
- Hvad viser Dell og Alienware frem til CES 2025? – Tandem OLED og nemme produktnavne
- Uannonceret remake styrker håbet til Oblivion rygter
- LG Smart TV er snart en Xbox
- Call of Duty Black Ops Cold Wars budget afsløret! 700 millioner dollars
- Ghost of Tsushima anime annonceret!
- Hvad viser Razer frem til CES 2025? – Luftkølet gamerstol og dock til din Steam Deck
- Rygte: Mass Effect 5 bringer seriens klassiske Paragon/Renegade-moralsystem tilbage
- Transformers One 4K-anmeldelse – Cybertron vækkes til live i Energon-klar 4K
- Horizon Zero Dawn og Helldivers bliver til film
- Astro Bot skraber priser til sig
- Årets mest ventede spil i 2025 – Skribenternes top 5
- Fra yt til nyt – Spil der burde remakes
- Ys Memoire: The Oath in Felghana-anmeldelse – Et eventyr der hører fortiden til
- Hvad viser HP og HyperX frem til CES 2025? – AI Computere og Smart Gaming Monitors
- Xbox’ Game Pass Quest kommer også til PC Game Pass
- Helldivers i nærkamp?
- Tidligere Star Wars-stjerne Jake Lloyd åbner op om mental sundhed og accept af skizofreni
- The Thing Remastered-anmeldelse – Fra frygt til frustration
- Studiet bag Stellar Blade forærer deres ansatte PS5 Pro konsoller som tak for titlens succes!
- Resident Evil 4 Remake bliver det hurtigst sælgende Resident Evil spil
- Nintendo Switch 2: Brug din Joy-Con som mus?
- To Filmfreaks på Eventyr – December måned
- True Lies Blu-ray-anmeldelse – En glimrende og fed action tur, som dog trækker ud
- Bioshock-skaber med dyster diagnose: AAA-spil er blevet for store til deres eget bedste
- Platinum Games fejrer 15 år med Bayonetta og lover nye overraskelser
- Arkaden Podcast Anmelder – Until Dawn (Remake)
- Beetlejuice Bettlejuice 4K-anmeldelse – En værdig og bedre efterfølger, end man kunne have troet
- Donald Trump som Captain America? Ikke i Marvel Rivals
- Minecrafts far er tilbage i udviklerstolen!
- Elden Ring Nightreign dropper en højtelsket tradition: slut med at efterlade beskeder til hinanden
- Assassin’s Creed møder Reverse: 1999
- Warhorse Studios sender Kingdom Come: Deliverance 2 ud til anmeldere en måned før udgivelsen
- Jason Schreier med vilde forudsigelser for 2025: Silksong udkommer, men GTA VI bliver udskudt til 2026
- Diablo 1 på Game Pass?
- Hell Let Loose: Gratis på Epic Games Store – men kun kortvarigt
- Horror-elementer i Intergalactic: The Heretic Prophet? Nye hints om Naughty Dogs næste spil
- Black Ops 6 møder kritik for Squid Game crossover
- Ubisoft puster liv i dødsdømte XDefiant
- Dune 4 på vej, men hvem instruerer?
- Robert Eggers klar med fem projekter efter Nosferatu
- Fantastic Four familien officielt annonceret til Marvel Rivals
- Ny Episode af Betacritic Podcast – Showgirls & Året der Gik: De 5 Bedste Film og Serier fra 2024
- PlayStation fremviser PS Plus titler for januar
- Rygte: Gamecube-klassiker gør comeback på Switch 2
- Det skal du se i biografen – januar 2025
- Putins Xbox i problemer
- Squid Game indtager snart Call of Duty: Black Ops 6!
- Nosferatu-anmeldelse – Et gotisk mesterværk, der genopliver rædslerne fra mørkets krypt
- Det er på grund af hardwarebegrænsninger i Series S, at Black Myth Wukong ikke er på Xbox!
- Helldivers 2’s kreative instruktør blander sig i DEI debatten!
- Arkaden Podcast Anmelder – Dragon Ball: Sparking! Zero
- De mest ventede film i 2025 – Skribenternes top 5