Ad Banner

Førstehåndsindtryk

DEATHSPRINT 66-preview – En ny racer oplevelse til fods er ikke dumt

Foto: Sumo Digital

Af Kasper Hansen
25 juli, 2024

Det der kræves for en sejr i Deathsprint 66 er blodigt og voldeligt i bogstaveligste forstand

Arkaden har deltaget i et hands on preview på DEATHSPRINT 66. Det gav en lille times forsmag på, hvad der kan forventes.

DEATHSPRINT 66 er et hæsblæsende spil, der udspiller sig i år 2066, hvor Bachman Media Network regerer som den ultimative abonnementsservice. Dette spil er en eksplosiv blanding af højintensiv foot-racing og dødsensfarlige forhindringsbaner, og det er netværkets mest populære sensation.

Kast dig ud i vilde 8-spiller PvP-ræs på ekstremt udfordrende baner spækket med livsfarlige forhindringer. Takket være en uendelig forsyning af menneskelige kloner er konkurrencen brutal og blodig. Du skal løbe, hoppe, drifte og glide gennem banerne, kæde dine bevægelser sammen for at opnå en flow-tilstand og samle HYPE.

Ganske underholdene og friskt

I starten blev jeg og syv andre introduceret til konceptet gennem en kort video, der gav os et glimt af de vilde idéer bag. På papiret lyder det ganske lovende, men jeg er lidt skeptisk over for, hvordan det vil fungere i praksis, især når det gælder at leve op til game-as-a-service-modellen. Ideen bag er at bryde med traditionen, hvor biler, motorcykler og andre køretøjer kæmper om førstepladsen. Her handler det om at bringe racing til fods, komplet med uendelige liv og en blodig bane, der kan være fatalt dødbringende.

Samtidig ruller en nyheds-slider henover bunden af skærmen, som skal skabe dynamik og liv, men den rammer ikke helt plet endnu. Jeg er dog spændt på at se, hvordan dette element vil udvikle sig i det endelige spil.

Jeg fik også mulighed for at spille i godt en time mod de andre medier. Gameplayet fungerer overraskende godt – det er glidende og skaber en intensitet, der kræver, at du har fuld fokus. På et øjeblik kan en kæmpe savklinge skære dig ned, og du befinder dig på sidstepladsen igen.

Selvom du er i høj fart, er det stadig muligt at bevare overblikket og føle banen. på banerne ligger der også power-ups på samme måde som de gode gamle mario kart. Det giver også et ekstra lag til at indhente modstanderne. Mange af de power-ups fungerer rigtig fint.

Nogle af forhindringerne. Minefelt og savklinger. Foto: Sumo Digital

Problemerne er at finde

Selvom spillet viste sig at være rigtig sjovt, var det kun når alt gik som smurt. For desværre var der en del store problemer, der truede med at ødelægge oplevelsen. Jeg spillede gennem et online program med flere andre, så noget af det kan skyldes latens og forsinkelser, der påvirkede oplevelsen negativt.

Alligevel er der klart en del områder, der har brug for en grundlæggende optimering. Heldigvis har udviklerne stadig god tid til at rette op på det, da de endnu ikke har fastsat en udgivelsesdato.

Kampen om førstepladsen. foto: Sumo digital

Indholdet skal være der fra start

Selvom det var en rigtig sjov oplevelse at spille i en time, begyndte det at blive en smule trivielt, efterhånden som tiden gik. Spillets grundlæggende mekanik, som handler om at løbe igennem forhindringer for at nå målstregen, er underholdende, men kan hurtigt føles gentagende, hvis ikke der tilføjes variation.

Hvis DEATHSPRINT 66 formår at inkludere en bred vifte af forskellige spiltyper og modes, så det ikke kun handler om at navigere gennem forhindringer, kan det stadig udvikle sig til et rigtig godt spil. Variation i gameplayet vil være nøgle til at holde spillerne engagerede og sikre, at oplevelsen forbliver frisk og spændende.

Med det rette mix af indhold og funktioner kan DEATHSPRINT 66 helt sikkert have potentiale til at være noget særligt. Ved det endelige spil vil der også være PvE. Hvordan det helt konkret vil fungere vides endnu ikke

Desginet på de konkurrenter der er på banen. Foto: Sumo Digital

Konklusion

DEATHSPRINT 66 tilføjer helt klart noget friskt til genren med sit nye og energiske koncept. Det byder på solidt gameplay og en imponerende overskuelighed, selv når tingene bliver hektiske. Selvom der er tydelige fejl, er det værd at bemærke, at spillet endnu ikke har fået en officiel udgivelsesdato. Det betyder, at der er tid til at rette op på problemerne.

På trods af disse udfordringer er DEATHSPRINT 66 et spil, jeg vil holde nøje øje med og bestemt vil vende tilbage til, når det er klar. Jeg vil anbefale, at du også følger med og ser, hvordan det udvikler sig – det kunne blive en rigtig spændende oplevelse.

DEATHSPRINT 66 har endnu ingen udgivelsesdato, men vil komme på PC når tid er.


Om skribenten:

Kasper Hansen – Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på, men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.





© Copyright - arkaden.dk