Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Det var et “dumt træk” af Microsoft at lukke Arkane Austin

Foto: Steam

Af Emma Stella
1 november, 2024

Studiets grundlægger kalder lukningen af Arkane Austin for "dumt" og "en dårlig beslutning."

I et nyligt interview med PC Gamer udtaler Arkane Studios’ grundlægger og nuværende leder af WolfEye Studios, Raphael Colantonio, sig omkring lukningen af spilstudiet Arkane Austin og er ikke bleg for at dele sin holdning.
“Jeg tror, at hvis man kigger lidt efter, er det indlysende, at Arkane Austin var en meget speciel gruppe mennesker, der har lavet nogle fede ting, og som ville kunne gøre det igen,” sagde han.
Colantonio udtalte også, at han ikke vidste præcist, hvorfor Microsoft lukkede studiet, da han havde forladt Arkane, før det blev opkøbt. “Jeg tror, det var en beslutning, der kom ned til: ‘Vi er nødt til at nedskære.’ Var det for at glæde investorerne, aktiemarkedet? De spiller et andet spil.”

“De regler, som de spiller med, forstår vi nok ikke. Det er en anden ting. Det er svært at vide, hvorfor de gjorde, som de gjorde.” Men han står fast på, at det var det forkerte at gøre. “Det eneste, jeg står ved, er at sige, at det specifikke valg om at dræbe Arkane Austin, ikke var en god beslutning.”

Interviewet fortsatte med, at Colantonio udtrykte, at en genskabelse af et hold, der ligner Arkane Austin, ville være “umuligt”, eller i bedste fald ville “tage evigheder.” “Når vi har magien fra Harvey [Smith] og Ricardo [Bare] osv., som bliver samlet, er det et specifikt øjeblik i tid og rum, som netop fungerede og tog evigheder at nå. Disse mennesker sammen kan virkelig skabe magi. Det er ikke sådan, at ’Det betyder intet, vi vil bare prøve igen.’ Nej, prøv det. Det er, hvad store grupper gør hele tiden. De forsøger bare at ansætte massivt mange og overbetale dem, for at skabe disse magiske grupper. Sådan fungerer det ikke. Så for mig var det dumt. Men hvad ved jeg?”

Colantonio forlod Arkane for at stifte WolfEye i 2017, men det ændrer ikke på hans frustration over Microsofts beslutning om at lukke Arkane Austin. Colantonio har en lang historie med studiet, som startede tilbage i 1999, hvor han grundlagde det. Senere voksede det til to studier, Arkane Lyon og Arkane Austin, i 2006.

Arkane Lyon er dog ikke blevet lukket og er i fuld gang med at udvikle deres næste spil: Marvel’s Blade.

Om skribenten:

Emma Stella – Skribent & Anmelder

Emma går til dagligt i gymnasiet og elsker at skrive. Hun er vild med spil og film på grund af historierne, men især spil, fordi man er tvunget til at integrere med historien, der bliver fortalt. Mest er hun til singleplayer, historiedrevet og stealth spil, men er altid klar på at afprøve nye spil.





© Copyright - arkaden.dk