Mest læste
Counter Strike Legacy annonceret!
Assassins Creed Shadows-anmeldelse – Ubisoft leverer et mesterværk
Atomfall-anmeldelse – Den britiske vinkel på en atomkatastrofe
Assassin’s Creed Shadows rundede én million spillere på bare ét døgn
Snehvide-anmeldelse – Et dejligt (nyt) gensyn af Disneys vigtigste film
De 31 bedste gyserfilm tilgængelige på streaming lige nu
Xbox lækker ny “Steam”-funktion ved en fejl i blogindlæg
I hvilken rækkefølge skal du se Abernes Planet-filmene?
Under Stjernerne På Himlen-anmeldelse – Historien om den ultimative optur og nedtur
EU vil beskytte gamere mod vildledende in-game-valutaer
Konsolspillere af Capcoms imødesete action-rpg Dragon’s Dogma 2 må ‘nøjes’ med en opdateringsfrekvens på 30 billeder i sekundet (fps)… eller deromkring.
I et interview med spilmediet Game Informer bekræfter spillets instruktør, Hideakti Itsuno, nemlig, at både PlayStation 5- og Xbox Series-versionerne af spillet benytter sig af en ulåst opdateringsfrekvens, hvilket vil sige, at spilmotoren på ethvert givent tidspunkt vil forsøge at generere så mange billeder som muligt, men at det typisk vil være “omkring, eller en smule højere end, 30fps“.
Dragon’s Dogma 2 vil altså ikke understøtte nogen ‘performance mode’ med op til 60fps, som det ellers er blevet for vane med mange spil i denne konsolgeneration. Ej heller vil der være øvrige grafiske indstillinger at justere.
På PC er det en anden snak, hvor spillet går helt op til 60fps, forudsat ens hardware kan trække det.
I et action-RPG som Dragon’s Dogma 2 kan vi godt være skeptiske omkring beslutningen ikke at bygge en ‘performance mode’ til konsollerne, da det ikke kun vil være en mere hakkende oplevelse, men potentielt også kan ramme spillerens præcision, som opdateringsfrekvensen konstant skifter.
Til gengæld er der lagt i ovnen til en grafisk prangende oplevelse, når spillet lanceres den 22. marts.
Det originale Dragon’s Dogma udkom tilbage i 2012 og var ikke umiddelbart nogen kommerciel succes. Alligevel fik spillet en kultfølge og med udvidelsespakken Dark Arisen fra 2013 begyndte det at gå den rigtige vej fra spillet. De senere år er det forblevet populært i visse kredse, med sin unikke krydsning af Dark Souls, Monster Hunter og Skyrim.

Mark Elsberg – Skribent
Når ikke Mark lapper gamle mainframe-systemer hos et dansk forsikrings-konglomerat, bliver tiden brugt på at forstå, hvorfor computerspil er så pisse fede. Eurogamer-alumne, der fortærer alt fra AAA over indies til shovelware fra nederste hylde. Især sidstnævnte. Nogen skal jo spillet det lort.
Mest læste
Counter Strike Legacy annonceret!
Assassins Creed Shadows-anmeldelse – Ubisoft leverer et mesterværk
Atomfall-anmeldelse – Den britiske vinkel på en atomkatastrofe
Assassin’s Creed Shadows rundede én million spillere på bare ét døgn
Snehvide-anmeldelse – Et dejligt (nyt) gensyn af Disneys vigtigste film
De 31 bedste gyserfilm tilgængelige på streaming lige nu
Xbox lækker ny “Steam”-funktion ved en fejl i blogindlæg
I hvilken rækkefølge skal du se Abernes Planet-filmene?
Under Stjernerne På Himlen-anmeldelse – Historien om den ultimative optur og nedtur
EU vil beskytte gamere mod vildledende in-game-valutaer

