Nyheder

Dragon’s Dogma 2-udvikler vil udfordre konventionel mekanisme

Foto: Capcom

Af Kasper Hansen
23 januar, 2024

Alt du behøver at gøre er, at lave rejserne sjovere, mener Hideaki Itsuno

I et interview med IGN forklarede Hideaki Itsuno, at hvis spillere vælger at bruge hurtigrejse i stedet for i et spil, er det normalt et tegn på, at selve spillet ikke er sjovt at spille.

I stedet sagde Itsuno, at det er udviklernes ansvar at gøre normal rejse interessant for spilleren, så de ikke føler sig fristet til at springe den over.”Bare prøv det,” sagde han. “Rejse er kedelig? Det er ikke sandt. Det er kun et problem, fordi dit spil er kedeligt.”

“Alt, du skal gøre, er at gøre rejsen sjov. Derfor placerer du ting på de rigtige steder for spillere at opdage eller kommer op med fjender, der vises på forskellige måder hver gang eller tvinger spillere ind i blinde situationer, hvor de ikke ved, om det er sikkert eller ej ti meter foran dem.”

Selvom Dragon’s Dogma 2 vil have to hurtigrejse muligheder, vil de begge komme med forbehold for at gøre spilleren mindre afhængig af dem.

her ser vi eksemplet på en oxcart eller oksevogn på godt dansk. Billede: Dragon’s Dogma 2 Wiki.

Spillere kan teleportere til Port Crystals placeret rundt omkring i landet, men de skal bruge sjældne Ferrystone genstande for at gøre det. Der er også Oxcarts, som de bliver kaldt i spillet, der hurtigt rejser langs visse ruter, men man kan blive overfaldet af fjender undervejs.

Som eksempel på en situation, der kan opstå fra dette, forklarede Itsuno:

“Mens du rider [en oxcart], kan du finde stien blokeret af gobliner og have intet valg end at stige af og deltage i kampen.”Så mens du gør det, kan en griffin swoope ind og ødelægge hele vognen med et enkelt slag, tvinge dig til at gå resten af vejen, mens du bander dets navn.”

Game Director Hideaki Itsuno til IGN.

Om skribenten:

Kasper Hansen – Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på. men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.





© Copyright - arkaden.dk