Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Fyrer 45 ansatte – Gør det for at øge effektiviteten

Foto: VOI

Af Kasper Pedersen
2 april, 2024

Endnu en uge, endnu en omgang fyringer

Massefyringerne i spilindustrien fortsætter, om end der her er tale om en mindre en af slagsen. Det er denne gang Ubisoft, der har været nødsaget til at svinge fyringskniven, og har opsat 45 ansatte på tværs deres udgivelsesafdelinger. Dette kommer fra Kotaku – journalisten, Ethan Gach, der i sit nyhedsbrev “Dead Game” kunne berette om fyringererne.

Senere har mediet “GameSpot” sendt en henvendelse til Ubisoft, der kom med følgende forklaring:

Henover de seneste par måneder, har hvert team fra Ubisoft ledt efter måder, hvorpå vi kunne strømline vores operationer og forbedre vores fælles effektivitet, så vi er bedre stillet for succes i det lange løb. I denne sammenhæng, annoncerede vi i dag, at vi reorganisere vores globale udgivelsesafdeling, og APAC (Asia-Pacific region) strukturer, for at kunne tilvende dem til markedsudviklingen med en mere effektiv samt fleksible tilgang. Disse ændringer vil påvirke 45 stillinger. Det skal siges, at disse beslutninger ikke har været nemme at træffe, og vi tilbyder omfattende støtte til alle vores påvirkede kollegaer.

Ubisoft til GameSpot som svar på henvendelse angående rygter om fyringer. Kilde: GameSpot

Det er ikke første gang at Ubisoft har måtte nødsage sig til at fyre ansatte. Tilbage til sidste år meldte selskabet at afsætte 124 ansatte i Canada, grundet en anden reorganisering af interne strukturer. Hvad der menes med disse omstruktureringer er svært at sige med sikkerhed.

De mange fyringer fortsætter ufortrødent, og selvom sidste år eftersigende har haft mere end 8000 fyringer, er dette tal allerede overgået indenfor første kvartal af 2024. Der florerer også historier om, at der har været fyringer hos Nintendo America og SEGA har været nødt til at afsætte folk.

Kasper Pedersen – Skribent & Anmelder


Kasper har en kandidatgrad i Corporate Communication, hvor han specialiserede sig inden for tekstforfatning og hjemmesidedesign. Har tidligere været anmelder og skribent hos Pixel.tv i to år. Har en stor kærlighed for alt japansk underholdningskultur, såsom anime og JRPG. Nyder også et godt Survival Horror-spil, der bygger på atmosfæriske gys fremfor tarvelige jump scares.





© Copyright - arkaden.dk