Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Halo-studie 343 skifter navn og arbejder på kommende spil i Unreal Engine 5!

Foto: Halo Studios

Af Lasse Bjørnsten Rasmussen
8 oktober, 2024

Halo-udvikleren 343 Industries har omdøbt sig til 'Halo Studios' og annonceret, at de arbejder på flere Halo-spil udviklet i Unreal Engine 5

Nyheden blev delt under søndagens Halo World Championship-turnering, hvor der blev vist en video med en teknisk test af forskellige Halo-inspirerede omgivelser, der kører i Unreal. Studiet understregede, at optagelserne ikke er fra et spil, men et indblik i, hvad de muligvis kan opnå i UE5. 

En spilmotor er en ramme, der bruges til spiludvikling. Da omkostningerne og indsatsen forbundet med at skabe en original motor er høje, vælger de fleste udviklere en færdig løsning som Unreal Engine. 

Halo Infinite blev udviklet ved hjælp af 343’s egen Slipspace Engine, som delvist blev beskyldt for spillets forsinkelse på et år i sidste øjeblik og den langsomme udrulning af indhold efter udgivelsen. 

I forbindelse med søndagens annonceringer antydede Halo Studios’ chef, Pierre Hintze, at overgangen til Unreal vil hjælpe med at løse nogle af disse problemer 

“Vi mener, at spillernes forbrugsvaner har ændret sig – forventningerne til, hvor hurtigt deres indhold er tilgængeligt.”

“På Halo Infinite udviklede vi en teknologistak, der skulle ruste os til fremtiden, samtidig med at vi udviklede spil.” 

Foto af: Halo Studios

Studiets art director, Chris Matthews, tilføjede: “Med respekt, nogle komponenter i Slipspace er næsten 25 år gamle. Selvom 343 har udviklet den løbende, er der aspekter af Unreal, som Epic har udviklet i et stykke tid, som vi ikke har adgang til i Slipspace – og som ville have krævet enorme mængder tid og ressourcer at forsøge at replikere. 

“En af de primære ting, vi er interesserede i, er at udvide og udvikle vores verden, så spillerne har mere at interagere med og opleve. Nanite og Lumen [Unreals rendering- og belysningsteknologier] giver os mulighed for at gøre det på en måde, som industrien ikke har set før. Som kunstnere er det utroligt spændende at lave det arbejde.” 

Halo Studios håber også, at overgangen til Unreal vil gøre det lettere at rekruttere nye udviklere og få dem op i tempo hurtigere. 

Lasse Bjørnsten Rasmussen – Skribent & Anmelder


Lasse lever og ånder film, spil og tv-serier og elsker at formidle det. Siden han startede en PlayStation 2 op og så den originale Star Wars-trilogi, har han været fascineret af begge verdener lige siden. Han har taget sine første store skridt ind i formidlingens verden og har fået nok blod på tanden til at blive ved med at formidle om de største og fedeste ting i film- og spilverdenen.





© Copyright - arkaden.dk