Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Hypet gyserspil er helt sikkert for uhyggeligt til dine venner

Af Mark Elsberg
21 november, 2023

Et nyt, ekstremt hypet gyserspil hærger i disse dage spilbranchen og de sociale medier.

Lethal Company er måske et af nyere tids uhyggeligste spil, og det selvom du har dine venner med på slæb.

Lethal Company hedder det og er siden udgivelsen den 24. oktober strøget til tops på både streaming- og salgslisterne verden over.

Flere millioner spillere estimeres allerede at være i gang med spillet på PC, hvor det er udkommet på Steam. Her optræder det således på en 8. plads over de bedst sælgende spil for ugen 7.-14. november, kun overgået af heavy-hitters så som Call of Duty: Modern Warfare III, Counter-Strike 2 og Baldur’s Gate 3.

… og det er ikke svært at få øje på, hvad der drager spillere i millionvis til Lethal Company.

Lethal Company er et gyserspil, hvor op til fire spillere har til opgave at besøge forladte månestationer for at indsamle værdifulde ressourcer til det firma, man arbejder for.

Ligeså uhyggeligt, Lethal Company er, ligeså hurtigt går det med at få nye spillere i folden. Her antallet af daglige spillere, der har rundet 100.000.

Problemet er bare, at månestationerne ikke er så forladte, når det kommer til stykket. Skumle væsener af ofte grotesk fremtoning patruljerer de trøstesløse månestationer og kan fra det ene øjeblik overraske og dræbe de intetanende spillere.

Som en blanding af et andet populært samarbejds-gyserspil, Phasmophobia, og Alien-filmserien bruger Lethal Company yderst effektive virkemidler til at skræmme spillerne fra vid og sans, og det går helt sikkert ikke stille for sig, hvis man sidder fire venner på voice-chat og spiller.

… hvis man altså tør, for Lethal Company er helt sikkert ikke for sarte sjæle.

Lethal Company, der startede som en udvidelse til Roblox, er udviklet af bare én person. Det kan som sagt købes på PC-platformen Steam, hvor der er udkommet i Early Access til en pris på 75,- kr.

Mark Elsberg – Skribent

Når ikke Mark lapper gamle mainframe-systemer hos et dansk forsikrings-konglomerat, bliver tiden brugt på at forstå, hvorfor computerspil er så pisse fede. Eurogamer-alumne, der fortærer alt fra AAA over indies til shovelware fra nederste hylde. Især sidstnævnte. Nogen skal jo spillet det lort.




© Copyright - arkaden.dk