Ad Banner

Nyheder

Krafton taler ud om planer for Hi-Fi Rush 2

Af Kasper Pedersen
1 oktober, 2024

Der er planer om at gøre efterfølgeren større end tidligere.

Det kom som noget af et chok for mange, da det blev offentliggjort at Microsoft valgte at lukke en række selskaber, som de havde overtaget gennem deres køb af Bethesda. Den største overraskelse kom nok i form af lukningen for Tango Gameworks, der året inden havde udgivet det vel modtaget Hi-Fi Rush, og det på trods af Xbox’s tidligere udtalelser om at de netop ønskede flere spil af den størrelse.

Det er siden da mere eller mindre kommet frem, at lukningen af Tango skyldtes selskabets tab af deres kransekagefigur, Shinji Mikami. Både Microsoft og Xbox modtog stor kritik for denne beslutning, som de har stået til regnskab for med diverse interviews. Der var dog lys foruden, både for Tango og fans af Hi-Fi Rush-IP’en.

For bare få måneder efter lukningen, kunne det koreanske Krafton meddele at de ville overtage både selskab og IP. Nu er der yderligere nyt, hvor vi i nyt interview får lidt at vide om det fremtidsplanerne for selskabet og Hi-Fi Rush 2.

Hi-Fi Rush er ikke dødt efter Microsoft lukkede selskabet bag. Tværtimod er der tegn på en 2’er! Billede: Tango Gamworks.

I interviewet med Krafton’s leader of Corporate Development, Maria Park, kunne Gamezindustri.biz fortælle lidt om Tango Gameworks planer for spillet, og hvordan deres motivation var. Først og fremmest fortæller Maria at da nyheden om selskabets lukning brød ud, fløj repræsentanter fra Krafton ned til Tango i Japan, for at tage bestik af situationen, og om selskabet ville kunne præstere selv uden en personlighed som Shinji Mikami.

De var her mødt af et meget engageret team, der skønt deres lidt pressede situation ikke var bukket under – snarere tvært imod.

Det var så imponerende, at se hvordan de passioneret arbejdede videre på projekter på en så rolig måde. Næsten alle var til stede på kontoret og viste ivrigt frem, hvad de arbejdede på. Det blev hurtigt tydeligt udfra deres dedikation og fremgang mod kvalitet, at Tango ikke bare var bygget op omkring en legendarisk udvikler, men var et produkt skabt af en fælles indsats fra et talentfuld hold. Så det er denne kollektive ånd, som vi mener kan bringe Tango fremad.

Maria Park omkring mødet med Tango efter lukningen

Maria fortsætter herefter med at fortælle om hvad Tango har af planer for det projekt, som nok de fleste fans ser frem til. Nemlig en kommende efterfølger til Hi-Fi Rush, som de allerede havde 6 måneders arbejde på, før Microsoft lukkede dem.

– “De arbejder på at sikre, at (det) overgår de nuværende fans forventninger”, sagde hun angående efterfølgeren. “For eksempel; noget af fanfeedback bestod af at folk følte spillet (Hi-Fi Rush), kun bestod af at bevæge sig gennem fabrikker, så nu kunne de (Tango Gameworks) godt tænke sig at byde på en mere open world oplevelse. Jeg tror ikke det vil blive fuldstændig open world, men mere byde på dynamiske omgivelser, som spilleren bevæger sig igennem.

Det lyder spændende med en mere åben verden, som kan udforskes, da Hi-Fi Rush var meget lineær. Men når man bevæger sig fra velstruktureret lokationer, til vidt spredte omgivelser risikere man at visse stramme gameplay mekanismer må gå tabt, til fordel for udforskning af disse. Hvilket vil meget vel kan skræmme nogle af den nuværende loyale fanskare væk.

Maria slutter interviewet af med at fortælle om mulige planer for DLC til det oprindelige spil da, “det er hvad holdet ønsker. For at kunne sikre kvaliteten af 2’eren gennem en længere udviklingsperiode”.

Microsoft ejer stadig rettighederne for andre Tango Gameworks IP’er såsom Ghostwire Tokyo samt The Evil Within, og der er ingen tegn på at dette ændrer sig foreløbig.

Kasper Pedersen – Skribent & Anmelder


Kasper har en kandidatgrad i Corporate Communication, hvor han specialiserede sig inden for tekstforfatning og hjemmesidedesign. Har tidligere været anmelder og skribent hos Pixel.tv i to år. Har en stor kærlighed for alt japansk underholdningskultur, såsom anime og JRPG. Nyder også et godt Survival Horror-spil, der bygger på atmosfæriske gys fremfor tarvelige jump scares.





© Copyright - arkaden.dk