Mest læste
I hvilken rækkefølge skal du se Abernes Planet-filmene?
Microsoft Flight Simulator 2024 – anmeldelse – Højt at flyve, dybt at falde
Vejen Hjem-anmeldelse – En af de mere interessante danske film, men den formår ikke at opretholde spændingen
Gladiator II-anmeldelse – Når Rom bliver for stor til biograflærredet
Warcraft Remastered Battle Chest-anmeldelse -Fin genudgivelse der dog aldrig rigtigt imponerer
Call of Duty: Black Ops 6-anmeldelse – Game Pass-juvel eller forgyldt illusion?
Yellowstone fortsætter: Forhandlinger rygtes om en sæson 6 er undervejs
I hvilken rækkefølge skal du se Wolverine (og X-Men) filmene?
De største spiludgivelser: December 2024
Timothée Chalamet afslører udfordringer på vej mod Hollywood-karriere
Nomada Studios kommende udgivelse, Neva, bygger videre på det kunstneriske og emotionelle fundament, der blev skabt med GRIS. Med et stærkt fokus på forholdet mellem forældre og barn samt nye kampelementer, ser Neva ud til at blive en både rørende og visuelt imponerende oplevelse. Kan Neva løfte arven fra GRIS til næste niveau? Ja, det vil snart vise sig
I hjertet af det kunstneriske Gràcia-kvarter i Barcelona, hvor kreativitet flyder frit og Gaudís arkitektur sætter sit tydelige præg på gadebilledet, var Arkaden.dk, som det eneste danske medie, inviteret til et eksklusivt event, der var arrangeret af Nomada Studio, Devolver Digital og Cosmocover. Eventet havde til formål at fremvise Nomadas kommende spil Neva.
Det smukke kvarter har en særlig betydning for de tre grundlæggere af Nomada Studio, Roger Mendoza, Adrían Cuevas og især Conrad Roset, og det var derfor et perfekt valg som ramme for præsentationen af studiets nye projekt.
Fra GRIS til Neva
Nomada Studio blev kendt for det kunstnerisk imponerende GRIS, der med sin unikke stil og emotionelle fortælling høstede store roser fra både kritikere og spillere verden over. Nu er de tilbage med Neva, og jeg tog til den catalanske hovedstad for at prøve spillet, tale med udviklerne og overvære en koncert af de talentfulde musikere fra Berlinist, som står bag musikken til både GRIS og Neva.
Eventet æstetiske setting var nøje udvalgt til at matche Nevas kunstneriske udtryk. Efter en varm velkomst fra Devolver indtog Nomada Studios tre grundlæggere scenen. Roger, Adrían og Conrad delte historien om deres rejse som udviklere og gav et spændende indblik i filosofien bag deres nye spil.
Det var en fascinerende fortælling, som blandt andet afslørede, hvordan Roger og Adrían først mødtes, mens de arbejdede sammen hos Ubisoft Montreal i Canada. Tilfældigt mødte de Conrad, som aldrig havde arbejdet med spiludvikling før, til en fest. Efter en aften med rigelige mængder alkohol besluttede de tre sig for at starte et projekt sammen – og i modsætning til mange andre spontane idéer blev denne ført ud i livet. I december 2016 blev Nomada Studio en realitet.
Den kunstneriske vision bag Neva
Conrad er den kunstneriske drivkraft bag både GRIS og Neva. Som han forklarede, starter hans kreative proces med at fylde notesbøger med utallige skitser af karakterer og verdener, der gradvist udvikler sig til de spil, vi ser i dag. Hans vision for Neva er dybt inspireret af Barcelona, især Gràcia-bydelen, som har formet hans kunstneriske udtryk. Byen, der også er kendt for sine kulturelle rødder og Gaudís mesterværker, har en stærk tilknytning til både den kunstneriske retning og filosofien bag Nomadas værker.
Byens kunstmuseer kan også prale af at huse værker af nogle af de største kunstnere gennem tiden, hvor særligt en stor impressionistisk samling fra Claude Monet er relevant i denne sammenhæng. Både GRIS og Neva bærer tydelige præg af inspiration fra den impressionistiske stil, som kan ses i spillets farvevalg og æstetiske udtryk.
Neva: En evolution fra GRIS
Neva er dog ikke et GRIS 2, men man kan tydeligt mærke indflydelsen fra Nomadas første spil, både i artstyle og musik samt i level design. Alligevel føles Neva som en naturlig evolution, hvor man har taget alle elementerne fra GRIS og gjort dem mere komplekse. Et godt eksempel er tilføjelsen af kampelementer, som giver spillet en ny dimension. Adrían forklarer, at det centrale tema i Neva er forholdet mellem forældre og barn, og hvordan dette påvirker både spillets historie og gameplay. I stedet for at have progression gennem hovedpersonen, som vi så i GRIS, sker det i Neva gennem ulven Neva, som spiller en central rolle i spillets udvikling.
Neva er opdelt i kapitler, der hver repræsenterer en af de fire årstider. Spillet starter med, at Neva er en lille hvalp, og det er spillerens opgave at guide og hjælpe ham. Efterhånden som Neva vokser, bliver han mere selvstændig, og det påvirker gameplayet, hvor ulven gradvist overtager mere ansvar og endda beskytter dig som spiller. Dette livsforløb, som Nomada Studio har indlejret i spillet, smelter narrativ og gameplay sammen på en måde, der føles både naturlig og rørende.
Nomada Studio har samtidig nedtonet puzzle-elementerne for at gøre plads til de nye kampelementer. Ideen bag kampsystemet har været, at det ikke måtte blive for kompliceret, men heller ikke for simpelt. Målet har været, at hver kamp skal føles unik, hvilket giver en god balance mellem action og fortælling. Derudover har man udviklet en Story Mode, hvor gameplayet er gjort endnu mere simpelt for dem, der ønsker at fokusere på historien, eller for dem, der ikke er vant til denne type spil.
Mine oplevelser med Neva
For mig, som har spillet denne type spil før, var forventningerne høje, især efter endnu en gennemspilning af GRIS som forberedelse til eventet. Derfor kastede jeg mig med stor iver over min første oplevelse med Neva, klar til at se, hvordan Nomada Studios næste værk udfolder sig.
Under eventet fik jeg mulighed for at spille to separate udsnit af Neva. Det første var spillets første kapitel, hvor Neva stadig er en lille hvalp, og det er min opgave at sørge for, at han følger med mig. Jeg skulle guide og beskytte ham, hvilket med det samme skabte en følelse af båndet mellem forældre og barn. Neva, som repræsenterer barnet, følger mig tæt, men flere gange måtte jeg kalde ham til mig, da han er blevet opslugt af noget spændende i omgivelserne. Kom nu herhen, skat, tænkte jeg flere gange i begyndelsen. Det var en følelse, der ramte mig hårdt, da det mindede mig om mine egne piger derhjemme. Som forælder er man konstant nødt til at guide og støtte sine børn, og det er præcis denne dynamik, Neva indfanger.
Efterfølgende talte jeg med Adrían om denne oplevelse, og han bekræftede, at det netop var meningen, men understregede også, at det ikke måtte tage overhånd og blive irriterende for spilleren.
Fra starten er det tydeligt, at Neva viderefører mange af de traditioner, der blev etableret i GRIS, og det intuitive gameplay viser sig hurtigt at være en styrke.
Platforming-elementerne er ikke overvældende komplekse, men kræver opmærksomhed. Du bliver hurtigt klar over, hvordan du skal navigere gennem banerne, hvor små hints fra omgivelserne og Neva selv guider dig videre. Spillet balancerer godt mellem at give dig udfordringer og samtidig skabe en fornemmelse af, at du lige akkurat klarer det – og det er en meget tilfredsstillende følelse.
De nye kampelementer i Neva er en fremragende tilføjelse, der føles som en mere tilgængelig udgave af de stramme og præcise kampe, man kender fra spil som Hollow Knight. Kampelementerne, som er blevet tilføjet for at give spillet en ny dimension i forhold til Nomada Studios tidligere værk GRIS, er godt integreret med de øvrige gameplayelementer, der gør, at det hele føles meget naturligt. Som tidligere nævnt har udviklerne fokuseret på at finde en balance mellem action og fortælling, og det kommer tydeligt til udtryk her, da intet føles påklistret eller forceret.
Udover at selve spiloplevelsen er i top, er Neva et visuelt mesterværk, og det er en stærkt fortalt historie, på trods af at dialogen er yderst minimal. Samspillet mellem spillets artstyle og lyddesign er næsten uden sidestykke, og det skaber en intens og emotionel oplevelse. Jeg er meget imponeret over hvad jeg oplever, og glæder mig enormt meget til at opleve spillet i sin fulde længde, når det udkommer næste måned.
En samtale med Roger og Adrían
Efter min spilsession talte jeg med to af de tre grundlæggere af Nomada Studio, Roger Mendoza og Adrían Cuevas. Roger, som selv er nybagt forælder, og jeg kom hurtigt til at tale om spillets fokus på forholdet mellem forælder og barn. Jeg fortalte ham, at jeg som forælder mærker det fokus allerede fra starten af spillet. Roger nikkede anerkendende og svarer:
– Det er netop intentionen, hvorefter han tilføjer, at han personligt oplever spillet på en helt anden måde nu, hvor han selv er blevet forælder.
Han spurgte mig derefter, om det med tiden bliver lettere at være forælder. Her måtte jeg indrømme, at det nok aldrig bliver nemmere, bare anderledes, men at det er den vigtigste og mest belønnende opgave, man kan påtage sig. Jeg roste ham for at have implementeret denne følelse så vellykket i Neva, og spurgte herefter ind til, hvordan man balancerer så mange stærke elementer i et spil, hvor det visuelle udtryk er så markant.
– Meget af visionen kommer fra Conrad, der konstant er i gang med at tegne og udvikle nye koncepter, fortæller han. Da jeg spurgte om den katalanske indflydelse på spillet, både i GRIS og Neva, understregede Roger:
– Det er svært ikke at lade sig inspirere af sine omgivelser, og med Gaudis værker så synlige i byen, er det nærmest uundgåeligt at trække på den kulturelle arv.
Adrían tilføjede, at man i Neva både har mulighed for at vælge en spansk og en catalansk udgave, hvilket var vigtigt for studiet for at repræsentere deres catalanske rødder. Selvom både Roger og Adrían har arbejdet mange år i udlandet, er det Barcelona, de har valgt at slå sig ned i og skabe Nomada Studio.
Adrían, der har en lang karriere hos Ubisoft Montreal bag sig, har også en dansk vinkel på sit CV, da han tidligere har arbejdet for IO Interactive i København, hvor han var involveret i Hitman fra 2016. Under vores samtale kom vi kort ind på vores forhold til København, og vi talte især om mad, da Adrían viser sig at være lidt af en foodie, der var glad for de mange madoplevelser, København har at byde på.
Da samtalen drejede tilbage mod Neva, spurgte jeg dem om deres beslutning om at inkludere kampelementer i spillet. Begge grundlæggere betragtede det som et naturligt skridt fremad:
– Det er en evolution i forhold til GRIS, forklarede de. Samtidig fortalte de, at kampene passer godt ind i spillets tema om forældreskab:
– Som forælder skal du beskytte dit barn, sagde de begge, og kampelementerne understøtter denne dynamik på en ganske tydelig måde.
Afslutningsvis ville jeg høre, om de ikke følte et større pres i kølvandet på GRIS’ store succes. Begge nikkede og indrømmede, at forventningerne er høje, men de er overbeviste om, at de har skabt et solidt produkt med Neva. De ser spillet som mindre nichepræget end GRIS og håber, at det vil appellere til et bredere publikum.
De nævnte også, at de nu har en fast kerne i studiet, som de kan bygge videre på, og at de allerede har planer for det næste projekt, hvor Conrads tegninger og Berlinists musik igen vil spille en central rolle. Men lige nu vil de først og fremmest fokusere på at få Neva udgivet, og derefter tage en velfortjent ferie.
Afslutning med en emotionel koncert
Eventet blev rundet af på bedste vis med en rørende koncert fremført af Berlinist, som spillede flere musikstykker fra Neva. Marco Albano fra Berlinist præsenterede koncerten og var tydeligt rørt over situationen.
Han forklarede, at den musik, vi skulle høre, var fra Neva, men ikke helt som den er i spillet. Albano fremhævede, at musikken denne aften ville være mere emotionel og dermed leveret lidt anderledes af musikerne, da det var en særlig begivenhed. Han nævnte også, at koncerten var en eksklusiv oplevelse for alle i salen – også for Berlinist selv.
Koncerten var en stærk oplevelse, hvor musikkens melankolske stemning virkelig understøttede spillets temaer og atmosfære. Hele salen var tydeligt berørt, og da de sidste toner klingede ud, rejste alle sig og gav musikerne et stående bifald.
Et stort tak og kæmpe forventninger
Koncerten satte et flot punktum på en fantastisk dag i den catalanske hovedstad. Nomada Studio, havde sammen med Devolver og Cosmocover, virkelig lagt sig i selen for at skabe en oplevelse, der både var æstetisk, indholdsrig og rørende. Som deltager følte jeg mig overvældet af den gæstfrihed og passion, der var til stede fra alle involverede, og derfor skal der lyde en stor tak til Cosmocover, Devolver Digital og Nomada Studio for invitationen og for deres gæstfrihed.
Nu er der blot tilbage at vente på Nevas lancering, og jeg ser utroligt meget frem til at dykke ned i spillet, når det udkommer. Jeg ønsker alle involverede held og lykke med udgivelsen – og glæder mig til at se, hvordan verden vil tage imod endnu en smuk og kunstnerisk perle fra Nomada Studio.
Lau Mellemgaard Eskildsen – Skribent & Anmelder
Lau er uddannet skolelærer med speciale i kulturfag, og er skribent på et af Danmarks største gaming-communities, Det Danske Gaming Forum. Fallout 3 ændrede hans liv, og lige siden har han haft en forkærlighed for action-RPG spil. Dystopiske narrativer har desuden hans store interesse, og han nyder at nørde rundt i gaming-verdenens eksistentialistiske fortællinger
- A Nightmare on Elm Street 4K-anmeldelse – Godkendt udgivelse af overvurderet horrorfilm
- Trailer til hidtil ukendt Lego James Bond spil leaked!
- Ny episode af Arkaden Podcast Anmelder – Neva
- Marvel Rivals: Superhelte, skurke og store ambitioner – Se den nye trailer her!
- Vaiana 2-anmeldelse – En efterfølger der træder vande
- Bloober Team har travlt: Nye projekter på vej efter succesen med Silent Hill 2
- Fortnite slår endnu en rekord – Remix: The Finale bliver spillets største koncert nogensinde
- Dwayne Johnson er nødt til at forvandle sig til Maui i kommende live-action Moana-film
- Warcraft Remastered Battle Chest-anmeldelse -Fin genudgivelse der dog aldrig rigtigt imponerer
- Timothée Chalamet afslører udfordringer på vej mod Hollywood-karriere
- Xbox lukker Avatar Editor-appen og tilbyder refusion
- Microsoft Flight Simulator 2024 – anmeldelse – Højt at flyve, dybt at falde
- Lies of P får DLC i starten af 2025
- Godzilla indtager Fortnite i nyt kapitel
- Light of Motiram afslører 16 minutters gameplay – og det ligner stadig Horizon
- The Finals får PS5 Pro opdatering
- Er Samsung på vej med en ny håndholdt konsol?
- Dragon Quest 3 HD-2D Remake er en kæmpe succes i Japan
- Black Friday: Få den bedste spillyd til under 2000 kroner
- Ny Episode af Arkaden Podcast – Bekræftet! Sony vil købe Elden Ring udvikler
- Elon Musk påstår at han vil starte spilstudie
- Balatro buldrer frem efter The Game Awards-nominering
- Arkaden anbefaler- De bedste spil til Black Week
- Light of Motiram: Tencent annoncerer spil med tydelige ligheder til Horizon Zero Dawn
- Baldur’s Gate 3 får cross-play og mere til i 2025
- Devolver Digital udskyder tre titler til 2025
- Vejen Hjem-anmeldelse – En af de mere interessante danske film, men den formår ikke at opretholde spændingen
- Er Assassin’s Creed Shadows i sikre hænder? Halvdelen af udviklerholdet er debutanter!
- Der er forbedringer på horisonten for Microsoft Flight Simulator 2024
- Woman of the Hour-anmeldelse – Endelig en fortælling, der ikke glorificerer morderen
- PlayStation afslører månedens Plus titler for december
- Shuhei Yoshida tager afsked med PlayStation efter 31 år
- Nairi: Rising Tide-anmeldelse -Når spil bliver til velvære
- Det næste The Witcher er nu gået ind i fuld produktion
- Det skal du se i biografen – december 2024
- De største spiludgivelser: December 2024
- Xbox lader dig nu streame dine købte spil
- Arcane sæson 2, del 3-anmeldelse – Smuk, følelsesladet – men uforløst
- Nintendo Switch eShop og onlinetjenester lukker i Kina i 2026
- Spielberg og Scorsese gencaster Javier Bardem i legendarisk skurkerolle
- Charlize Theron slutter sig nu også til Christopher Nolans stjernespækkede film
- Nettet overpumpes af Sonic the Hedgehog 3-trailere
- IMAX-traileren for Kraven the Hunter går efter CASH, i årets macho-drøn
- Vellykket og festlig Lilo & Stitch liveaction-teaser ude nu
- Troy Baker får endnu en rolle i kommende Naughty Dog spil
- Six Days in Fallujah-preview – Et knæfald for militær propaganda
- Slut med Transformers?! Hasbro lukker pengekassen i!
- Christopher Judge starter God of War-rygter – og forsøger straks at aflive dem igen
- Kommer Abekongen til Xbox næste måned?
- Rygte: Call of Duty 2027 kan bryde med seriens seneste tradition
- Rygte: Sony har gang i ny håndholdt konsol
- Farming Simulator 25-anmeldelse – En landmands drøm, en gamers mareridt
- Cate Blanchett overrækker dansk vinderpris
- Ny Episode af Arkaden Podcast anmelder – PlayStation 5 Pro
- Blasphemous 2: Mea Culpa-anmeldelse – Bedste soulsvania siden Hollow Knight
- Stray-anmeldelse – Et Miauwende Mesterværk
- Stor patch i sigte til S.T.A.L.K.E.R. 2
- Nu kan du snart drikke øl som en Deep Rock Galactic dværg
- Turbulent afgang for Microsoft Flight Simulator 2024
- Loco Motive-anmeldelse – Point & click og et stort mysterie
- Wild Indigo Ranch-Anmeldelse – Det knap så vilde danske vesten
- Dr. Disrespect på vej væk fra YouTube
- Warner Bros. forsvarer JK Rowling og hendes rolle i den nye Harry Potter-serie
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl har allerede solgt en million eksemplarer
- Teaser trailer afslører første glimt af live-action Sådan Træner Du Din Drage
- Interview med Reynad om The Bazaar!
- Det koster op til 3,5 millioner kroner at vise dit spil til Opening Night Live 2025
- Donkey Kong Land er ude på Nintendo Switch Online
- Final Fantasy VII Rebirth og Helldivers 2 dominerer Golden Joystick Awards – Men Black Myth: Wukong tager den største pris
- Pixar klar med teaser for Elio
- Alien: Earth-teaser ude NU!
- PowerA OPS v1-anmeldelse – Fornuftig controller til prisen
- Arkaden blander sig i kulturdebatten
- Ny Episode af Betacritic Podcast – Gladiator 2, The Penguin, Balladen om Carl-Henning
- Sony bejler for opkøb af super mastodont Kadokawa
- Avowed-preview – Hands on med Obsidians store fantasy-RPG
- Ny trailer til den ventede Minecraft-film kan ses nu!
- Void Crew er klar til udgivelse: Et kig ind i Hutlihut Games’ rejse mod stjernerne
- Wicked Part 1-anmeldelse – Den bedste musical vi har set i årevis
- Twisters 4K-anmeldelse – En teknisk imponerende og medrivende Blockbuster-film
- Heretic-anmeldelse – En blanding af gys- og lektion
- Ny Episode af Arkaden Podcast – Void Crew: Det næste store danske spilhit!?
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl-anmeldelse – En stemningsfuld oplevelse med ridser i lakken
- Control 2 bliver et action RPG, siger Remedy
- PlayStation Portal har fået Cloud Streaming!
- PlayStation 5 Pro kritiseres kraftigt for dårligt optimeret spil
- Music By John Williams-anmeldelse – En mesterlig portrættering af en legende
- The Rise of the Golden Idol-anmeldelse – Hjernevrider med fortællelyst
- Ridley Scott slår sig selv
- Afraid–Blu-ray-anmeldelse – Interessant præmis, men ringe eksekveret
- Arcane sæson 2, del 2-anmeldelse – Del 2 hæver barren endnu en gang
- The Bikeriders-bluray-anmeldelse – En old fashioned og middelmådig film
- Dragon Quest 3 HD-2D Remake nyder enorm succes på Steam
- Of Ash & Steel-preview – Et action-RPG, der vil genoplive ånden fra de klassiske rollespil
- Alle spil kan vinde til The Game Awards 2024
- Rainbow Six Siege får fuld crossplay!
- Batman: Arkham Shadow -Anmeldelse – Batman er tilbage i topform
- Final Fantasy 7 Remake, part 3 er klar til produktion
- Ny episode af Arkaden Podcast Anmelder – Life is Strange: Double Exposure
- Monstre: Historien om Lyle og Erik Menendez-anmeldelse – Hvem er de virkelige ofre?
- A Nightmare on Elm Street 4K-anmeldelse – Godkendt udgivelse af overvurderet horrorfilm
- Trailer til hidtil ukendt Lego James Bond spil leaked!
- Ny episode af Arkaden Podcast Anmelder – Neva
- Marvel Rivals: Superhelte, skurke og store ambitioner – Se den nye trailer her!
- Vaiana 2-anmeldelse – En efterfølger der træder vande
- Bloober Team har travlt: Nye projekter på vej efter succesen med Silent Hill 2
- Fortnite slår endnu en rekord – Remix: The Finale bliver spillets største koncert nogensinde
- Dwayne Johnson er nødt til at forvandle sig til Maui i kommende live-action Moana-film
- Warcraft Remastered Battle Chest-anmeldelse -Fin genudgivelse der dog aldrig rigtigt imponerer
- Timothée Chalamet afslører udfordringer på vej mod Hollywood-karriere
- Xbox lukker Avatar Editor-appen og tilbyder refusion
- Microsoft Flight Simulator 2024 – anmeldelse – Højt at flyve, dybt at falde
- Lies of P får DLC i starten af 2025
- Godzilla indtager Fortnite i nyt kapitel
- Light of Motiram afslører 16 minutters gameplay – og det ligner stadig Horizon
- The Finals får PS5 Pro opdatering
- Er Samsung på vej med en ny håndholdt konsol?
- Dragon Quest 3 HD-2D Remake er en kæmpe succes i Japan
- Black Friday: Få den bedste spillyd til under 2000 kroner
- Ny Episode af Arkaden Podcast – Bekræftet! Sony vil købe Elden Ring udvikler
- Elon Musk påstår at han vil starte spilstudie
- Balatro buldrer frem efter The Game Awards-nominering
- Arkaden anbefaler- De bedste spil til Black Week
- Light of Motiram: Tencent annoncerer spil med tydelige ligheder til Horizon Zero Dawn
- Baldur’s Gate 3 får cross-play og mere til i 2025
- Devolver Digital udskyder tre titler til 2025
- Vejen Hjem-anmeldelse – En af de mere interessante danske film, men den formår ikke at opretholde spændingen
- Er Assassin’s Creed Shadows i sikre hænder? Halvdelen af udviklerholdet er debutanter!
- Der er forbedringer på horisonten for Microsoft Flight Simulator 2024
- Woman of the Hour-anmeldelse – Endelig en fortælling, der ikke glorificerer morderen
- PlayStation afslører månedens Plus titler for december
- Shuhei Yoshida tager afsked med PlayStation efter 31 år
- Nairi: Rising Tide-anmeldelse -Når spil bliver til velvære
- Det næste The Witcher er nu gået ind i fuld produktion
- Det skal du se i biografen – december 2024
- De største spiludgivelser: December 2024
- Xbox lader dig nu streame dine købte spil
- Arcane sæson 2, del 3-anmeldelse – Smuk, følelsesladet – men uforløst
- Nintendo Switch eShop og onlinetjenester lukker i Kina i 2026
- Spielberg og Scorsese gencaster Javier Bardem i legendarisk skurkerolle
- Charlize Theron slutter sig nu også til Christopher Nolans stjernespækkede film
- Nettet overpumpes af Sonic the Hedgehog 3-trailere
- IMAX-traileren for Kraven the Hunter går efter CASH, i årets macho-drøn
- Vellykket og festlig Lilo & Stitch liveaction-teaser ude nu
- Troy Baker får endnu en rolle i kommende Naughty Dog spil
- Six Days in Fallujah-preview – Et knæfald for militær propaganda
- Slut med Transformers?! Hasbro lukker pengekassen i!
- Christopher Judge starter God of War-rygter – og forsøger straks at aflive dem igen
- Kommer Abekongen til Xbox næste måned?
- Rygte: Call of Duty 2027 kan bryde med seriens seneste tradition
- Rygte: Sony har gang i ny håndholdt konsol
- Farming Simulator 25-anmeldelse – En landmands drøm, en gamers mareridt
- Cate Blanchett overrækker dansk vinderpris
- Ny Episode af Arkaden Podcast anmelder – PlayStation 5 Pro
- Blasphemous 2: Mea Culpa-anmeldelse – Bedste soulsvania siden Hollow Knight
- Stray-anmeldelse – Et Miauwende Mesterværk
- Stor patch i sigte til S.T.A.L.K.E.R. 2
- Nu kan du snart drikke øl som en Deep Rock Galactic dværg
- Turbulent afgang for Microsoft Flight Simulator 2024
- Loco Motive-anmeldelse – Point & click og et stort mysterie
- Wild Indigo Ranch-Anmeldelse – Det knap så vilde danske vesten
- Dr. Disrespect på vej væk fra YouTube
- Warner Bros. forsvarer JK Rowling og hendes rolle i den nye Harry Potter-serie
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl har allerede solgt en million eksemplarer
- Teaser trailer afslører første glimt af live-action Sådan Træner Du Din Drage
- Interview med Reynad om The Bazaar!
- Det koster op til 3,5 millioner kroner at vise dit spil til Opening Night Live 2025
- Donkey Kong Land er ude på Nintendo Switch Online
- Final Fantasy VII Rebirth og Helldivers 2 dominerer Golden Joystick Awards – Men Black Myth: Wukong tager den største pris
- Pixar klar med teaser for Elio
- Alien: Earth-teaser ude NU!
- PowerA OPS v1-anmeldelse – Fornuftig controller til prisen
- Arkaden blander sig i kulturdebatten
- Ny Episode af Betacritic Podcast – Gladiator 2, The Penguin, Balladen om Carl-Henning
- Sony bejler for opkøb af super mastodont Kadokawa
- Avowed-preview – Hands on med Obsidians store fantasy-RPG
- Ny trailer til den ventede Minecraft-film kan ses nu!
- Void Crew er klar til udgivelse: Et kig ind i Hutlihut Games’ rejse mod stjernerne
- Wicked Part 1-anmeldelse – Den bedste musical vi har set i årevis
- Twisters 4K-anmeldelse – En teknisk imponerende og medrivende Blockbuster-film
- Heretic-anmeldelse – En blanding af gys- og lektion
- Ny Episode af Arkaden Podcast – Void Crew: Det næste store danske spilhit!?
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl-anmeldelse – En stemningsfuld oplevelse med ridser i lakken
- Control 2 bliver et action RPG, siger Remedy
- PlayStation Portal har fået Cloud Streaming!
- PlayStation 5 Pro kritiseres kraftigt for dårligt optimeret spil
- Music By John Williams-anmeldelse – En mesterlig portrættering af en legende
- The Rise of the Golden Idol-anmeldelse – Hjernevrider med fortællelyst
- Ridley Scott slår sig selv
- Afraid–Blu-ray-anmeldelse – Interessant præmis, men ringe eksekveret
- Arcane sæson 2, del 2-anmeldelse – Del 2 hæver barren endnu en gang
- The Bikeriders-bluray-anmeldelse – En old fashioned og middelmådig film
- Dragon Quest 3 HD-2D Remake nyder enorm succes på Steam
- Of Ash & Steel-preview – Et action-RPG, der vil genoplive ånden fra de klassiske rollespil
- Alle spil kan vinde til The Game Awards 2024
- Rainbow Six Siege får fuld crossplay!
- Batman: Arkham Shadow -Anmeldelse – Batman er tilbage i topform
- Final Fantasy 7 Remake, part 3 er klar til produktion
- Ny episode af Arkaden Podcast Anmelder – Life is Strange: Double Exposure
- Monstre: Historien om Lyle og Erik Menendez-anmeldelse – Hvem er de virkelige ofre?