Aflyst Wonder Woman-spil var smukt og stort


Lau Mellemgaard Eskildsen
Estimeret læsetid: 2 minutter.
February 27, 2025
Hvor mange fiaskoer kan WB Games holde til?
I går kunne vi fortælle, at Warner Bros. Games ikke blot havde lukket tre studier, men også havde trukket stikket på det ambitiøse Wonder Woman-spil. Nu viser det sig, at spillet, trods en problematisk udviklingsproces, var en flot og omfattende produktion – i hvert fald hvis man spørger en af de konsulenter, der var tilknyttet projektet.
Tegneserieforfatter Gail Simone, der har skrevet et hav af Wonder Woman-historier og fungerede som en “længerevarende” konsulent på spillet, har på X delt sine tanker om den skrottede titel. Ifølge hende var spillet “smukt og omfattende” og skabt med en klar ambition om ikke blot at være et godt spil, men et fantastisk Wonder Woman-spil.
I was asked to do long-term consulting on the game, and I was thrilled to do it, it was a perfect storm of stuff I adore. Wonder Woman, video games, and one of my favorite games studios: Monolith, who produced the Game Of The Year MORDOR games, that I was completely addicted to.
— Gail Simone 💙💛 (@GailSimone) February 26, 2025
– Det var smukt at se på. Jeg vil ikke dele detaljer af flere årsager, men alle gjorde deres yderste for at skabe et sandt mesterværk. Et episk showpiece, skriver hun og tilføjer, at udviklerne hos Monolith Productions havde lagt al deres energi i projektet.
– Alle, fra programmører til kunstnere og designere, arbejdede for at sikre, at det endelige spil ville blive perfekt.
Spillet blev oprindeligt annonceret i 2021, men blev ifølge rapporter rebootet i 2024 og var stadig år fra at være færdigt, da Warner Bros. besluttede at lukke det ned. I en officiel udtalelse kalder WB beslutningen “svær”, men begrunder den med et strategisk skift i prioriteter.
– Vores håb var at give spillere og fans den bedst mulige oplevelse med denne ikoniske karakter, men det er desværre ikke længere muligt inden for vores strategiske fokus,
Det betyder dog ikke, at Wonder Woman-spillet var en lille satsning. Ifølge Simone var det en stor produktion med en omfattende vision, hvilket rejser spørgsmålet: Hvor mange penge har Warner Bros. Games endnu en gang kastet efter et projekt, der aldrig kommer til at tjene sig selv hjem?
Vi har set det før – MultiVersus blev lukket ned efter kort tid, og Suicide Squad: Kill the Justice League floppede på trods af massive investeringer. Og nu sidder WB Games igen tilbage med en dyr satsning, der aldrig når at generere nogen form for afkast.
Spørgsmålet er, hvor mange flere fejlslagne satsninger der er plads til, før regnestykket ikke længere går op.
Mest læste

Nyhed
May 8, 2025
Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed
May 8, 2025
Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Anmeldelse
May 9, 2025
Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse
May 9, 2025
DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance
© Copyright - arkaden.dk