Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Bioware fjerner populær funktion fra Veilguard!

Bioware fjerner populær funktion fra Veilguard!

August 9, 2024

Dragon Age: Origins var et sandt mesterværk. Jeg elskede historien og karaktererne og hvordan mine handlinger havde indflydelse på verden omkring mig. Kampsystemet var et andet højdepunkt for mig. Det føltes som en videreudvikling af de gamle “realtime with pause”-systemer fra titler som Baldur’s Gate og Icewind Dale. En af de ting, jeg især var glad for, var måden, du taktisk kunne styre dit hold på og dermed sætte kombinationer op. Jeg husker, hvordan jeg spillede rogue og gjorde ekstra skade, hvis mine fjender var frosne. Derfor havde jeg specialiseret Morrigan i is-magi, og når hun frøs fjenderne, kunne jeg uddele gigantiske mængder af skade.

Med Dragon Age 2 og senere Inquisition blev serien mere og mere action-baseret og mindre taktisk. Man kunne dog stadig styre de forskellige personer i sin gruppe og dermed stadig sætte samarbejde op på den måde. Denne mulighed bliver dog ikke en del af det nyeste kapitel af serien, Veilguard. Dette blev afsløret i et interview, som magasinet Edge havde med spildirektør Corinne Busche. Ifølge Busche bliver spillet langt mere action-præget end tidligere titler, og hun mener derfor, at vi spillere ikke kan håndtere at styre mere end vores hovedperson, selvom antallet af gruppemedlemmer også er blevet skåret ned til tre. Hun nævner endvidere, at ideen er, at dette skal få os til at føle os endnu mere som hovedpersonen, og at dine holdkammerater på denne måde kommer til at føles som fuldt realiserede karakterer i sig selv.

Der bliver dog mulighed for, via en radialmenu, at vælge et specialangreb fra dine holdkammerater og dermed sætte kombinationer op. Busche nævner, at kombinationsangreb er et fokus i Veilguard, og hun forklarer, hvordan dette nye fokus på kombinationsangreb kan fungere, ved at én figur bruger en evne, der suger fjenderne sammen, en anden stopper tiden, og så kan spilleren kaste et stort områdeangreb på gruppen. Hvis du nu tænker, at det minder lidt om min beskrivelse af kampen i Origins, så var det også min reaktion, og derfor undrer det mig hvorfor så radikal en ændring er nødvendig.

Personligt er jeg særdeles skeptisk over for den retning, Veilguard har taget, men jeg håber, at jeg bliver positivt overrasket.

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Nyhed

May 9, 2025

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk