Death Stranding 2 har større fokus på kamp


Nicolai Fog
Estimeret læsetid: 1 minutter.
May 17, 2025
I det første Death Stranding fra 2019 var kampene imod de mange ‘Mules’ en af de mange forhindringer, du ville møde i spillet. Samtidig var det en blandet oplevelse, som gjorde det til en af de mindre attraktive dele ved spillet for mange. Men nu har Hiroaki Yoshiike, Death Stranding 2: On the Beach‘s banedesigner, bekræftet, at der kommer et nyt fokus på kamp.
Der vil være tre elementer i kamp: direkte konfrontation, at tage fjender ned ved at snige sig frem – og helt at undgå kamp.
Et af de nye fokusområder er fjendernes kunstige intelligens, som vil udvikle sig ud fra, hvordan du spiller. Fjenderne er nu mere opmærksomme på deres omgivelser og reagerer på forskellige lyde – både tæt på og langt væk. Yoshiike nævner også, at man kan eliminere fjender i stor stil, ligesom i Metal Gear Solid. Særligt Hideo Kojimas Metal Gear Solid V: The Phantom Pain brugte lignende features.
I det større 30-timers preview af spillet har spiltestere været langt mere positive over for fortsættelsen end over for det originale spil. Og en af grundene er netop det nye og forbedrede kampsystem. Death Stranding 2: On the Beach udkommer til PS5 den 26. juni 2025, og det bliver spændende at se, om spillet kan leve op til de mange forventninger.
Mest læste i dag

Nyhed
June 14, 2025
Gog introducerer nyt MOD initiativ, og afslører Skyblivions udgivelsesvindue!

Feature
June 15, 2025
Arkaden på Folkemødet – Hvad laver Arkaden på Folkemødet?

Feature
June 14, 2025
Arkaden på Folkemødet – den danske spilindustri på mission

Nyhed
June 16, 2025
Prototype 3 leak får nyt liv
© Copyright - arkaden.dk