‘Diablo IV’-spillere kan ikke logge ind – medmindre de betaler ekstra
Jens Haag
Estimeret læsetid: 2 minutter.
June 2, 2023
Playstation 5-brugere får fejlmeldingen “invalid license” – medmindre de betaler to dollars
‘Diablo IV’ er ude, i hvert fald i Early Access, og selvom tingene ser ud til at gå glat indtil videre på PC (RIP til veteranerne fra ‘Diablo III’) er masser af PS5-spillere løbet ind i en væg og kan ikke få adgang til spillet.
Der er ikke tale om fejlmeldinger som “servere down” eller “queue full”. I stedet er problemet en licensaftale, hvor spillere får meldingen “Unable to find a valid license for Diablo IV”.
En fejl man kun burde få, hvis BattleNet ikke er i stand til at bekræfte, at der er en gyldig købslicens. Alligevel påvirker den pt folk, der har betalt for spillet. Og det er altså folk, der har betalt for den særligt dyre version af spillet, ‘Ultimate Edition’, der allerede har adgang til spillet fra i dag (spillere, der har købt standard-udgaven, kan først komme i gang med spillet fra d. 6. juni.
Problemet er så udbredt, at Blizzard kun en time efter lanceringen skrev på Twitter og ‘Diablo IV’s fora, at de allerede har noteret det.
Blizzard lovede i den forbindelse, at de “på nuværende tidspunkt undersøger problemet”, og at de vil følge op på problemet, når de “har mere information”.
Problemet lader til mest at påvirke PS5-spillere, men der er også isolerede rapporter om Xbox-brugere, der oplever samme fejl.
We are looking into the Invalid License issue that some PlayStation users are reporting. We will update this forum thread once we have more information.https://t.co/U1KKQtQ4OW
— Adam Fletcher (@PezRadar) June 1, 2023
Mens folk har ventet og forsøgt at logge ind gentagende gange, er nogle faldet over en midlertidig løsning: Det ser ud til, at et køb på $1,99 i ‘Diablo IV’-shoppen (som man har adgang til uden at være inde i spillet) sparker et eller andet i gang i backenden og lukker nogle spillere ind.
Løsningen er ikke et garanteret fix – og man kan også kritisere Blizzard for, at det ikke er muligt at spille et spil, man har betalt fuld pris for, uden at hoste op igen. Og det endda i et spil, som allerede har adskillige mikrotransaktioner – som eksempelvis et specielt sæt rustning til necromanceren, der koster – hold nu godt fast – 25 dollars.
På Hardwire er der forsigtig håb om, at ‘Diablo IV’ bliver en succes. Man må håbe Blizzard overkommer problemerne og tilbyder spillere en ordentlig oplevelse.
Du kan læse vores anmeldelse af ‘Diablo IV’ her.
Mest læste i dag
previews
June 7, 2026
Spyro: A Realm Beyond-preview – Den lille lilla drage er endelig tilbage
Nyhed
June 7, 2026
Dansk spilstudie var tæt på at forsvinde! Nu er de tilbage med Expeditions: Samurai – Se den spritnye trailer her!
Nyhed
June 7, 2026
Tupac er med i Stranger Than Heaven, men hvem har egentlig givet lov?
Anmeldelse
May 26, 2026
007 First Light-anmeldelse – Ingen gør det bedre end Bond
© Copyright - arkaden.dk

