Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Arkaden+ Arkaden+
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Elden Ring får opbakning af chefen for Arrowhead

Elden Ring får opbakning af chefen for Arrowhead
FromSoftware
Kasper Hansen

Kasper Hansen

Estimeret læsetid: 2 minutter.

June 27, 2024

Der er delte meninger om Elden Rings nyligt udgivet udvidelse, men Johan Pilestedt bakker op om FromSoftware tilgang til deres spil

Det er nu seks dage siden, Elden Ring: Shadow of the Erdtree trådte ud af skyggerne. Og selvom det faktisk er den bedst anmeldte DLC, også anerkendt hos Arkaden, er der alligevel nogle, som er utilfredse med den massive høje sværhedsgrad i forhold til hovedspillet.

Men det ændrer ikke på, at Elden Ring i sig selv har gjort noget med denne udvidelse. Det er tydeligt at se på Steams tal, at mange er blevet ramt af Elden Ring-feberen (inklusiv mig selv). Antallet af spillere er steget med omkring 700.000 samtidige spillere.

En oversigt over Elden Rings stigning. Foto: Steam

Johan Pilestedt støtter op

Men selvom spillerantallet er steget og anmeldere verden over for det meste er enige om hvor god en udvidelse Shadow of the Erdtree er, så er der en del forbrugere som synes det er alt for svært i forhold til hovedspillet. Men er udvidelsen ikke også mere set som en endgame-DLC?

Rapporteret af PC Gamer svarede Pilestedt på en bruger på X/Twitter, der beklagede sig over den ekstreme sværhedsgrad i Shadow of the Erdtree.

Pilestedt kommenterede først et andet opslag, hvor han understregede, at FromSoftware ikke gør bosser udfordrende uden grund, men for at give spillerne en følelse af triumf, når de overvinder dem. “Helt enig, 1.000%,” sagde Pilestedt. “Godt spildesign handler i højere grad om at vække følelser end noget andet.”

Post Banner

The problem with this design philosophy is it only caters to a select audience.
I tried DS1, after defeating the first couple bosses, I realised it wasn’t fun or rewarding. I only felt relief, not accomplished.

I stopped playing DS because of this.

— Matt D 🇬🇧 (@Indoor_Carrot) June 24, 2024

Ny patch, som plaster på såret

Udvidelsen introducerer et nyt levelsystem baseret på Scadutree-fragmenter, som er genstande, der kan findes i spillet og bruges til at forbedre en karakters evner til at påføre og reducere skade.

Efter nogle medlemmer af fællesskabet klagede over, at DLC’en er for svær, har patch note 1.12.2 justeret skaleringskurven for angreb og skadenegation af Scadutree Blessing.

Kasper Hansen

Kasper Hansen

Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på, men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.

Mest læste i dag

Arkaden på Folkemødet – Hvad laver Arkaden på Folkemødet?

Feature

June 15, 2025

Arkaden på Folkemødet – Hvad laver Arkaden på Folkemødet?

Summer Game Fest 2025 fik rekordhøjt seertal

Nyhed

June 16, 2025

Summer Game Fest 2025 fik rekordhøjt seertal

Gog introducerer nyt MOD initiativ, og afslører Skyblivions udgivelsesvindue!

Nyhed

June 14, 2025

Gog introducerer nyt MOD initiativ, og afslører Skyblivions udgivelsesvindue!

Nintendo Switch 2-anmeldelse –  Samme opskrift, langt bedre resultat

Anmeldelse

June 15, 2025

Nintendo Switch 2-anmeldelse – Samme opskrift, langt bedre resultat

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk