HUNGER fremviser episk gameplay i nyeste trailer


Nikolaj Mosegaard
Estimeret læsetid: 2 minutter.
May 14, 2025
Er du til Hunt: Showdown eller bare fan af extraction shooters? Så kommer GOOD FUN CORPORATION med deres bud på det nye spil inden for gysergenren, nemlig HUNGER. Jeg forestiller mig lidt, at udviklerne har haft introen til Powerpuff Pigerne i baghovedet: “Hunt: Showdown, Vermintide og masser af Witchfire, det var de ingredienser, GOOD FUN CORPORATION brugte til at skabe det perfekte extraction shooter-spil.”
HUNGER lyder og ser meget ambitiøst ud. I den nyeste gameplay-trailer får man både indsigt i combat, loot-systemer og et omfattende marked med forskellige funktioner. Udviklerne har udgivet et detaljeret indblik i, hvad spillerne kan forvente af deres spil, og jeg vil herunder uddybe de funktioner, jeg specielt lagde mærke til.
Først og fremmest er spillet opbygget som et extraction shooter med gyserelementer. Det kender vi udmærket fra Hunt: Showdown, og det ses tydeligt, at HUNGER har draget inspiration fra det populære spil. Hvor forskellen ligger, er, at HUNGER ser ud til at fokusere langt mere på RPG-elementer og karakter, hvilket giver en fornemmelse af, at spillet er langt mere belønnende end andre spil i samme genre. Udviklerne fortæller også, at færdighedsudviklingen og karakterudviklingen er permanent og ikke blot følger et niveausystem, men har et færdigheds-skilltree, hvor man kan personliggøre sin rejse.
Gameplayet fremviser både gunplay og nærkampsvåben i massevis, og udviklerne har også annonceret, at der ved udgivelsen af early access vil være over 30 forskellige våben at give sig i kast med og et større antal gadgets, hvor både forskellige værktøjer og kemisk fremstillede objekter kommer i spil.
Spillet har også en hub ved navn The Chateau, hvor online spillere kan mødes og interagere med hinanden, inden de bevæger sig ud i den store verden, som spillet tilbyder. Noget, der er bemærkelsesværdigt ved The Chateau, er, at der er et online marked, hvor spillere kan sælge og bytte sig til diverse loot fra deres ekspeditioner. Der er også et større antal NPC’er, som vil have både story lines tilknyttet, men som også er handelsfolk og tilbyder profession leveling.
På falderebet vil jeg fremhæve, at udviklerne har annonceret, at spillet indeholder dybdegående quest-lines og story lines. Der er også et varieret og engagerende end-game, hvor både dungeons og episke bosskampe vil være til stede.
Er du hyped på HUNGER? Jeg er hyped og står klar ved udgivelsen af early access, som desværre stadig ikke har fået en udgivelsesdato endnu, men mon ikke den lurer lige om hjørnet?
Mest læste i dag

Nyhed
June 11, 2025
Endnu en fyringsrunde hos Bend Studio

Anmeldelse
June 18, 2025
Rematch-anmeldelse – Et fejlbehæftet men sjovt fodboldspil

Anmeldelse
June 17, 2025
TRON: Catalyst-anmeldelse – Neonlys, netcode og narrative loops

Feature
June 17, 2025
Arkaden møder Allan Olsen: “Hvis de ikke gider bruge mig, så synes jeg, at de kan bruge nogle andre.”
© Copyright - arkaden.dk