Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Arkaden+ Arkaden+
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Hvad skal der ske efter Clair Obscur? Sandfall er allerede i gang med næste idé

Hvad skal der ske efter Clair Obscur? Sandfall er allerede i gang med næste idé
CentrumHer
Lau Mellemgaard Eskildsen

Lau Mellemgaard Eskildsen

Estimeret læsetid: 2 minutter.

May 30, 2025

Det her føles næsten for tidligt at skrive. Clair Obscur: Expedition 33 har kun været ude i lidt over en måned, og alligevel er det svært ikke at være nysgerrig: Hvad gør Sandfall Interactive nu? Hvordan følger man op på en overraskende kæmpesucces, der har solgt 3,3 millioner eksemplarer på bare 33 dage.

Svaret er: Man tænker sig om.

I et nyt interview fortæller studiets producer François Meurisse, at holdet allerede er begyndt at overveje næste projekt. Det bliver ikke nødvendigvis Clair Obscur 2, men der er ingen tvivl om, at en ny spilidé er i støbeskeen.

– Der kommer et nyt spil, helt sikkert. Vi er ikke klar til at sige hvad endnu, men vi har allerede idéer, og jeg glæder mig til at dykke længere ned i dem, siger Meurisse.

Han forklarer, at det lille franske studie står i en helt anden situation end da de begyndte udviklingen af Clair Obscur for fem år siden. Holdet har fået erfaring, nye kompetencer og en bedre forståelse for, hvad de selv vil som studie – og hvordan man organiserer et kreativt team uden at miste det, der gør dem unikke.

Læs vores anmeldelse af Claire Obscur: Expeditions 33 her!

Men netop derfor bliver næste projekt også en udfordring. For det skal ikke bare være større – det skal være mindst lige så præcist, fokuseret og personligt som deres første spil.

Post Banner

– Vi vil gerne holde teamet tæt og under 50 personer. Én produktion ad gangen. Det er det, der har gjort os stærke, siger Meurisse og peger på, hvordan mange af hans yndlingsspil – Ocarina of Time, Half-Life 2 – blev lavet af hold i nogenlunde samme størrelse.

Og det er nu egentlig meget rart at høre – at man godt kan tage sig tid, selv efter en kæmpesucces.

Lau Mellemgaard Eskildsen

Lau Mellemgaard Eskildsen

Chefredaktør


Lau er uddannet skolelærer med speciale i kulturfag og har altid haft en forkærlighed for stærke fortællinger – både i spil og på film. Oblivion og Fallout 3 blev startskuddet på en livslang interesse for action-rollespil, og siden da har dystopiske universer og eksistentialistiske narrativer haft en særlig plads hos ham. Han elsker at nørde rundt i både spil- og filmverdenens store spørgsmål og små detaljer

Mest læste i dag

Arkaden på Folkemødet – Hvad laver Arkaden på Folkemødet?

Feature

June 15, 2025

Arkaden på Folkemødet – Hvad laver Arkaden på Folkemødet?

Summer Game Fest 2025 fik rekordhøjt seertal

Nyhed

June 16, 2025

Summer Game Fest 2025 fik rekordhøjt seertal

Gog introducerer nyt MOD initiativ, og afslører Skyblivions udgivelsesvindue!

Nyhed

June 14, 2025

Gog introducerer nyt MOD initiativ, og afslører Skyblivions udgivelsesvindue!

Nintendo Switch 2-anmeldelse –  Samme opskrift, langt bedre resultat

Anmeldelse

June 15, 2025

Nintendo Switch 2-anmeldelse – Samme opskrift, langt bedre resultat

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk