Instruktøren af Kingdom Come: Deliverance 2 kommenterer på AI


Nicolai Fog
Estimeret læsetid: 2 minutter.
April 25, 2025
Kan vi få store spil hurtigere ud i fremtiden ved hjælp af AI?
Warhorse Studios kæmpe hit fra februar er hyldet som en af de største og bedste RPG´er denne spilgeneration. Spillet var under udvikling i 6 år og det er langt tid at vente på et spil.
Daniel Vávra er instruktøren bag begge Kingdom Come: Deliverance-spillene. Han udtaler sig i et interview fra The Game Business on YouTube, om hvordan brugen af AI kan udnyttes. Spiludviklingen vil blive hurtigere, og udviklerne kan nemmere bevæge sig videre til større og bedre ideer. Der er ingen, der ville brokke sig over, hvis ventetiden på de store spil blev markant lavere, så længe det ikke vil gå ud over kvaliteten. Dog udtalte Daniel Vavra ikke, om hvordan AI ville hjælpe Warhorse specifikt.
Klik her for at læse Arkadens anmeldelse.
Men hvad er bagsiden af medaljen? Hvis brugen af AI bliver større, har vi så brug for de samme stillinger? Vávra kommenterer ikke på risikoen, om hvorvidt AI vil øge risikoen til, at spiludviklere vil miste deres arbejdsstillinger. På den anden side er der næsten uendelige måder at benytte AI på, så måske skal vi vente med at male fanden på væggen.
Vi elsker, når vi kan mærke, at vores spil er håndlavet med stor passion. Og debatten om brug af kunstig intelligens bliver mere og mere relevant. Det er svært at forudsige fremtiden, men vi undgår nok ikke, at AI vil være en del af spilindustrien fremadrettet, på den ene eller anden måde.
Mest læste

Nyhed
May 8, 2025
Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed
May 8, 2025
Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Anmeldelse
May 9, 2025
Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Nyhed
May 9, 2025
Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?
© Copyright - arkaden.dk