Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Instruktøren af Kingdom Come: Deliverance 2 kommenterer på AI

Instruktøren af Kingdom Come: Deliverance 2 kommenterer på AI
Warhorse Studio
Nicolai Fog

Nicolai Fog

Estimeret læsetid: 2 minutter.

April 25, 2025

Kan vi få store spil hurtigere ud i fremtiden ved hjælp af AI?

Warhorse Studios kæmpe hit fra februar er hyldet som en af de største og bedste RPG´er denne spilgeneration. Spillet var under udvikling i 6 år og det er langt tid at vente på et spil.

Daniel Vávra er instruktøren bag begge Kingdom Come: Deliverance-spillene. Han udtaler sig i et interview fra The Game Business on YouTube, om hvordan brugen af AI kan udnyttes. Spiludviklingen vil blive hurtigere, og udviklerne kan nemmere bevæge sig videre til større og bedre ideer. Der er ingen, der ville brokke sig over, hvis ventetiden på de store spil blev markant lavere, så længe det ikke vil gå ud over kvaliteten. Dog udtalte Daniel Vavra ikke, om hvordan AI ville hjælpe Warhorse specifikt.

Klik her for at læse Arkadens anmeldelse.

Men hvad er bagsiden af medaljen? Hvis brugen af AI bliver større, har vi så brug for de samme stillinger? Vávra kommenterer ikke på risikoen, om hvorvidt AI vil øge risikoen til, at spiludviklere vil miste deres arbejdsstillinger. På den anden side er der næsten uendelige måder at benytte AI på, så måske skal vi vente med at male fanden på væggen.

Vi elsker, når vi kan mærke, at vores spil er håndlavet med stor passion. Og debatten om brug af kunstig intelligens bliver mere og mere relevant. Det er svært at forudsige fremtiden, men vi undgår nok ikke, at AI vil være en del af spilindustrien fremadrettet, på den ene eller anden måde.

Nicolai Fog

Nicolai Fog

Skribent & Anmelder


Nicolai er uddannet elektriker og arbejder til daglig hos Siemens. Da han var 5 år gammel, fik han en Game Boy Color og sit første spil, Super Mario Land. Året efter kom PlayStation 1 ind i billedet – hvor yndlingsspillet dengang blev Crash Bandicoot. Ved siden af sit arbejde og sin kærlighed til gaming er Nicolai også instruktør og manuskriptforfatter på sine egne kortfilm. Han ejer både en PS5 og en Switch, mens PC’en primært bruges til arbejde.

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Nyhed

May 9, 2025

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk