Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Nintendo henter Paul Rudd tilbage i storstilet Switch 2-kampagne

Nintendo henter Paul Rudd tilbage i storstilet Switch 2-kampagne
IGN
Lau Mellemgaard Eskildsen

Lau Mellemgaard Eskildsen

Estimeret læsetid: 2 minutter.

April 20, 2025

Nintendo varmer op til lanceringen af Switch 2 med en ny reklame – og et gensyn med Paul Rudd, der vender tilbage over 30 år efter sin første optræden for Super Nintendo

Nintendo er for alvor begyndt at skrue op for markedsføringen af Switch 2 – og som en del af den kommende lancering har man valgt at hente hjælp fra en gammel ven – nemlig Paul Rudd. Den amerikanske skuespiller, der i dag nok er bedst kendt som Ant-Man i Marvel-universet, medvirkede helt tilbage i 1991 i en amerikansk reklame for Super Nintendo. Nu, mere end 30 år senere, er han tilbage i en ny reklame, der bevidst kopierer den gamle.

– Three decades later, we’re back together again, skriver Nintendo selv, der samtidig har lagt den oprindelige reklame op igen som en del af nostalgikampagnen.

Samtidig med Paul Rudds comeback har Nintendo også skudt gang i deres kampagne flere steder i verden. I Japan er der blevet rullet tv-reklamer ud på flere kanaler, og gadebilledet i storbyerne bærer allerede præg af, at der kun er få uger til lanceringen.

Switch 2 og Mario Kart World udkommer begge den 5. juni – og netop Mario Kart World fik for nylig sin helt egen Direct-præsentation med masser af nye detaljer om baner, items, figurer og outfits.

Og selvom alt går efter planen herhjemme og i Japan, har tingene været lidt mere svingende i USA, hvor Nintendo tidligere udskød forudbestillinger på grund af økonomisk usikkerhed. Nu er der dog sat en dato på: Amerikanske forbrugere kan forudbestille Switch 2 fra den 24. april. Selvom konsollen holder sin oprindelige pris, vil nogle af tilbehørsprodukterne stige i pris.

Der er altså for alvor ved at ske noget – både på skærmen, i butikkerne og i gadebilledet.

Lau Mellemgaard Eskildsen

Lau Mellemgaard Eskildsen

Chefredaktør


Lau er uddannet skolelærer med speciale i kulturfag og har altid haft en forkærlighed for stærke fortællinger – både i spil og på film. Oblivion og Fallout 3 blev startskuddet på en livslang interesse for action-rollespil, og siden da har dystopiske universer og eksistentialistiske narrativer haft en særlig plads hos ham. Han elsker at nørde rundt i både spil- og filmverdenens store spørgsmål og små detaljer

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Nyhed

May 9, 2025

Ghost of Yoteis Deluxe Edition sælger bedre end standardudgaven – er vi ved at vænne os til højere priser på spil?

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk