Remedy og Annapurna indgår samarbejde
Kasper Hansen
Estimeret læsetid: 3 minutter.
August 30, 2024
Planen er, at Annapurna skal medfinansiere Control 2, men samtidig også bringe de kendte IP’er som Control og Alan Wake frem på filmlærredet
Annapurna vil være med til at finansiere udviklingen af Control 2, som er i spilbar tilstand, og bringe Remedy Entertainment’s intellektuelle ejendomme, herunder Alan Wake, til film og TV. Remedy har udtalt, at denne aftale vil sikre, at Control 2 bliver præcis det spil, de ønsker at skabe.
Ifølge en meddelelse på Remedys officielle hjemmeside vil Annapurna bidrage økonomisk til udviklingen af Control 2, hvilket giver Remedy mulighed for at realisere deres vision for spillet. Derudover vil Annapurna samarbejde med Remedy om at udvide deres intellektuelle ejendomme, såsom Control og Alan Wake, til andre medier, herunder film og TV.
Kommunikationsdirektør Thomas Puha fra Remedy har forklaret, at denne aftale ikke kun giver Remedy frihed til at skabe det spil, de ønsker, men også sikrer dem en stærk partner, der kan hjælpe med at bringe deres universer til nye platforme og medier. På trods af Annapurnas involvering i spiludgivelse, vil Remedy fortsat selv stå for udgivelsen af Control 2.
We are partnering with Annapurna to co-finance Control 2. We hope you're as excited about what this means for our creative output and ongoing independence as we are.
— Remedy Entertainment (@remedygames) August 29, 2024
We are also happy to announce that Annapurna will work with us on expanding the Control and Alan Wake franchises… pic.twitter.com/5RqOtREhxw
Puha tilføjede, at udviklingsteamet bag Control 2 arbejder intensivt på spillet, men at fans vil skulle væbne sig med tålmodighed for flere opdateringer om både Control 2 og det kommende spil Condor.
Remedys kreative direktør Sam Lake udtrykte stor begejstring for muligheden for at udvide Alan Wake-historien og hele Remedy Connected Universe til andre medier end spil. Han understregede, at samarbejdet med Annapurna vil sikre, at alle disse projekter bliver skabt som en samlet vision på tværs af spil, film, TV og andre medier.
Hector Sanchez, præsidenten for interaktivt og nye medier hos Annapurna, tilføjede: “Denne aftale med Remedy handler ikke kun om at tilpasse fantastiske spil, det handler om at bryde ny grund i, hvordan virksomheder kan samarbejde.Ved at støtte Remedys bevægelse mod selvudgivelse sætter vi vores tillid til deres vision. Vi ved af erfaring, at Remedy er en førsteklasses spiludviklingspartner, og vi er spændte på at dele deres arbejde med et endnu bredere publikum ved at bringe Control- og Alan Wake-universerne til film, fjernsyn og mere.”
Lidt om Annapurna
Annapurna er en amerikansk medievirksomhed, der blev grundlagt i 2011 af Megan Ellison. Virksomheden opererer inden for produktion og distribution af film, tv-serier og videospil og er kendt for at støtte kreative projekter, der ofte er mere kunstnerisk ambitiøse eller nyskabende end mainstream-produktioner.
Annapurna har arbejdet på en række kritikerroste film, herunder titler som Her (2013), Zero Dark Thirty (2012) og Phantom Thread (2017). Ud over filmproduktion har virksomheden også udvidet sine aktiviteter til tv-produktion og videospil. Inden for videospil driver Annapurna en division kaldet Annapurna Interactive, som udgiver og co-finansierer unikke og ofte kunstnerisk prægede spil.
Denne division er kendt for titler som What Remains of Edith Finch, Outer Wilds og Stray. Annapurna er kendt for at støtte projekter, der skiller sig ud for deres fortællinger, visuelle stil og innovation. Virksomhedens engagement i forskellige medieformer og dets støtte til kunstnerisk frihed har givet Annapurna et ry som en partner, der værdsætter kreativitet og kvalitet.
Mest læste i dag
© Copyright - arkaden.dk

