Se de første ti minutters gameplay fra ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’


Jens Haag
Estimeret læsetid: 3 minutter.
March 28, 2023
I en ny video, viser Nintendo blandt andet de nye mekanikker “fusion” og “recall” frem fra det kommende Zelda-spil.
I dag blev en video med gameplay fra det kommende ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ afsløret. Se videoen og læs vores gennemgang af den her.
Eiji Aonuma, produceren bag Zelda-serien, byder i videoen velkommen og afslører, at udviklingen af ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ nu er fuldbragt.
Det er også ham, der spiller de ti minutters gameplay.
“Ligesom i ‘Breath of the Wild’ er der en stor verden at udforske,” siger han, mens Link rider igennem et grønt landskab med ruiner her og der.
“Det er ikke den samme verden som tidligere, selvfølgelig,” siger han. Men grafikken og interfacet ligner godt nok ‘Breath of the Wild’, må man indrømme. Stamina-baren, kampene og styringen lader også til at være meget det samme.
Over Link flyver store landmasser, kaldet “Sky Islands”.
For at komme op til dem demonstrerer Eiji Aonuma den nye evne med navnet “Recall”, som får en genstand til at bevæge sig baglæns i tiden. Han bruger den til at flyve op til en af de flyvende øer.
Her vokser træer blandt gamle ruiner på græsset, som farves orange af aftensolen. Det ser flot og stemningsfuldt ud.
“Fusion” ser unægteligt fedt ud
Og nu introduceres den nye mekanik, som rigtig meget af videoen handler om, med navnet “Fusion”. Eiji Aonuma viser, hvordan pile, sværd og pinde kan kombineres med forskellige genstande. En pind kombineres med en klippesten og bliver til en hammer. En iskrystal på en pil fryser en fjende fast. Et monsterøje på en anden pil bliver målsøgende.
Skjoldet kombineres med en støvsvamp, som eksploderer i en røgsky, da Link blokerer med sit skjold. Skyen forvirrer en fjende, og tillader Link at snige sig om bag den og slå den ihjel med et enkelt slag.
Fusion-mekanikken kan også bruges til, via evnen “Ultrahand”, at kombinere tre træstammer og to magisk vindmotorer, så det bliver til en tømmerflåde.
Det ser unægteligt fedt ud. Man kan tilsyneladende konstruere forskellige ting. Et motorkøretøj, en sejlbåd og en flyvemaskine. Det bliver spændende at se, hvor langt spillet kan strækkes. Man forestiller sig massive projekter.
Eiji Aonuma illustrer herefter evnen “Ascend”, som kan skubbe en op igennem et tag. Det virker mindre interessant sammenlignet med fusion.
Til gengæld er den sidste del af gameplay-traileren, hvor Link falder udover en Sky Island og svæver gennem luften som en faldskærmsudspringer flot og spændende.
Alt i alt ligner ‘Tears of the Kingdom’ en sikker (måske lidt FOR sikker) efterfølger til ‘Breath of the Wild’, hvis udseende og grundgameplay, der ikke ser ud til at blive ændret stort på.
Historien eller den bredere verden fik vi ikke noget at se af.
Men alt tyder på, at ‘Tears of the Kingdom’ udkommer til den fastsatte udgivelsesdato den 12. maj. Så får vi syn for sagen.
LÆS OGSÅ: Hardwire spiller: Vores indtryk af ‘Diablo IV’s lukkede beta
LÆS OGSÅ: Tidligere Sims-udvikler: “Mænd løj om, hvordan de spiller Sims”
LÆS OGSÅ: “Sæt dig ned, din hund”: Har spil et problem med volds- og dødstrusler?
Mest læste i dag

Feature
June 17, 2025
Arkaden møder Allan Olsen: “Hvis de ikke gider bruge mig, så synes jeg, at de kan bruge nogle andre.”

toplists
June 20, 2025
De bedste film i 2025 (indtil videre) – Skribenternes top 3

Nyhed
June 11, 2025
Endnu en fyringsrunde hos Bend Studio

Anmeldelse
June 18, 2025
Rematch-anmeldelse – Et fejlbehæftet men sjovt fodboldspil
© Copyright - arkaden.dk