Shuhei Yoshida elskede The Last Of Us Online


Kasper Hansen
Estimeret læsetid: 2 minutter.
February 22, 2025
Men at lave dét, ville være på bekostning af hvad Naughty Dog er så fantastiske til
De seneste år har været udfordrende for PlayStation og deres portefølje af live-service spil, hvor størstedelen af projekterne er blevet lagt i graven af forskellige årsager.
Et af de ramte spil var The Last of Us Online, bedre kendt i kredse som Factions. Officielt blev det annonceret som aflyst i 2023, da Naughty Dog meldte, at de ville rette blikket mod singleplayer-spil i stedet. På papiret kunne The Last of Us Online have været en potentielt lukrativ tilføjelse til PlayStations live-service repertoire, og ifølge Shuhei Yoshida fungerede det fremragende.
For i podcasten Sacred Symbols+ (via Pushsquare), udtaler Shuhei Yoshida sig om Nuaghty Dogs nu aflyste projekt.
Idéen til The Last of Us Online kom fra Naughty Dog, og de havde virkelig ønsket at skabe det. Men Bungie forklarede dem, hvad der kræves for at lave live-service spil, og Naughty Dog indså: “Ups, det kan vi ikke gøre! Hvis vi gør det, kan vi ikke lave Intergalactic: The Heretic Prophet.” Så det var et spørgsmål om manglende forudseenhed.
Shuhei Yoshida i interview med Sacred Symbols
I takt med at virksomhederne stræber efter større initiativer, er der en underliggende dynamik mellem studioerne og ledelsen. En aktuel kommentar belyser denne relation og giver indsigt i, hvordan strategiske beslutninger træffes i lys af fælles mål og forventninger.
Fra min erfaring ser studierne, når de opdager, at virksomheden har en stor initiativ, [at] det giver dem en bedre chance for at få et projekt godkendt og støttet. Det er ikke sådan, at [den nuværende leder af PS Studios, Hermen Hulst] siger til de teams, at de skal lave live-service-spil; det er sandsynligvis gensidigt.
Shuhei Yoshida i interview med Sacred Symbols
I podcasten kommer Yoshida også ind på andre emner, såsom da han i 2019 blev stillet over for et stort ultimatum, da Jim Ryan gav ham valget mellem at rokere ned fra de store first party titler til at stå for indie-scenen, eller at forlade PlayStation helt.
Mest læste

Nyhed
May 8, 2025
Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed
May 8, 2025
Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Anmeldelse
May 9, 2025
Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse
May 9, 2025
DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance
© Copyright - arkaden.dk