Arkaden Lille Logo Arkaden Stort Logo
  • Forside Forside
  • Nyheder Nyheder
  • Film & Serier Film & Serier
  • Anmeldelser Anmeldelser
  • Previews Previews
  • Podcasts Podcasts
  • Tech Tech
  • Features Features
  • Toplister Toplister
  • Temaer Temaer
  • Om Arkaden Om Arkaden
  • Søg Søg
Header Banner
Nyhed

Shuhei Yoshida elskede The Last Of Us Online

Shuhei Yoshida elskede The Last Of Us Online
Naughty Dog
Kasper Hansen

Kasper Hansen

Estimeret læsetid: 2 minutter.

February 22, 2025

Men at lave dét, ville være på bekostning af hvad Naughty Dog er så fantastiske til

De seneste år har været udfordrende for PlayStation og deres portefølje af live-service spil, hvor størstedelen af projekterne er blevet lagt i graven af forskellige årsager.

Et af de ramte spil var The Last of Us Online, bedre kendt i kredse som Factions. Officielt blev det annonceret som aflyst i 2023, da Naughty Dog meldte, at de ville rette blikket mod singleplayer-spil i stedet. På papiret kunne The Last of Us Online have været en potentielt lukrativ tilføjelse til PlayStations live-service repertoire, og ifølge Shuhei Yoshida fungerede det fremragende.

For i podcasten Sacred Symbols+ (via Pushsquare), udtaler Shuhei Yoshida sig om Nuaghty Dogs nu aflyste projekt.

Idéen til The Last of Us Online kom fra Naughty Dog, og de havde virkelig ønsket at skabe det. Men Bungie forklarede dem, hvad der kræves for at lave live-service spil, og Naughty Dog indså: “Ups, det kan vi ikke gøre! Hvis vi gør det, kan vi ikke lave Intergalactic: The Heretic Prophet.” Så det var et spørgsmål om manglende forudseenhed.

Shuhei Yoshida i interview med Sacred Symbols

I takt med at virksomhederne stræber efter større initiativer, er der en underliggende dynamik mellem studioerne og ledelsen. En aktuel kommentar belyser denne relation og giver indsigt i, hvordan strategiske beslutninger træffes i lys af fælles mål og forventninger.

Fra min erfaring ser studierne, når de opdager, at virksomheden har en stor initiativ, [at] det giver dem en bedre chance for at få et projekt godkendt og støttet. Det er ikke sådan, at [den nuværende leder af PS Studios, Hermen Hulst] siger til de teams, at de skal lave live-service-spil; det er sandsynligvis gensidigt.

Shuhei Yoshida i interview med Sacred Symbols

I podcasten kommer Yoshida også ind på andre emner, såsom da han i 2019 blev stillet over for et stort ultimatum, da Jim Ryan gav ham valget mellem at rokere ned fra de store first party titler til at stå for indie-scenen, eller at forlade PlayStation helt.

Kasper Hansen

Kasper Hansen

Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på, men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.

Mest læste

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Nyhed

May 8, 2025

Velkommen til Arkadens nye hjemmeside

Clair Obscur: Expedition 33  passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Nyhed

May 8, 2025

Clair Obscur: Expedition 33 passerer 2 millioner solgte eksemplarer – med hjælp fra Oblivion?

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

Anmeldelse

May 9, 2025

Common Side Effects-anmeldelse – Finchedoinks fredags-finurligheder

DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance

Anmeldelse

May 9, 2025

DOOM: The Dark Ages-anmeldelse – en renæssance

Links

  • Privatlivspolitik
  • Om Arkaden
  • Sponsoreret indhold
  • Affiliate

Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt

pressenævnet logo

© Copyright - arkaden.dk