Solasta 2 annonceret!
Anders Isaksen
Estimeret læsetid: 2 minutter.
December 16, 2024
Så kan vi snart få lov at designe kampagner i Unreal Engine 5!
Da Solasta: Crown of the Magister udkom i 2021, fik det en lidt lunken modtagelse blandt anmeldere. Alligevel voksede spillet stille og roligt til at blive et kult-hit blandt DnD-entusiaster. De mange muligheder for at tilpasse spiloplevelsen efter, hvor autentisk en DnD-oplevelse man ønskede, gjorde spillet særligt populært blandt fans af pen-and-paper-rollespil, der søgte en digital version af den klassiske oplevelse.
En anden stærk faktor bag spillets succes var det robuste værktøj til at skabe egne scenarier og dungeons. Spillerne kunne endda forbinde flere af disse til komplette kampagner, hvilket gjorde det muligt at designe sine egne eventyr fra bunden. Denne fleksibilitet kombineret med solid støtte fra fællesskabet sikrede, at Solasta blev en kommerciel succes.
Dog var narrativet i spillet en svaghed, og mindre fejl og bugs trak lidt ned på helhedsoplevelsen. Men måske kan den kommende efterfølger rette op på disse mangler og bygge videre på det stærke fundament fra originalen.
Under The Game Awards blev Solasta 2 officielt annonceret, og vi fik et første kig på gameplay i traileren. Grafikken har tydeligvis fået et markant løft, og efterfølgende afslørede udviklerne fra Tactical Adventures, at dette skyldes overgangen fra Unity til Unreal Engine 5.

Ved et Q&A efter annonceringen bekræftede udviklerne også, at studiet nu er væsentligt større, hvilket giver dem flere ressourcer til at forbedre spillet. Blandt de nye funktioner i 2’eren er introduktionen af multiklasser, som mange fans efterspurgte i det første spil.
Mens vi venter på flere detaljer, kan du se traileren her og begynde at glæde dig til et nyt kapitel i Solasta-universet.
Mest læste i dag
© Copyright - arkaden.dk

