Unity lukker ét af deres udviklingsteam i ny fyringsrunde


Kasper Hansen
Estimeret læsetid: 2 minutter.
February 12, 2025
Denne gang er det hele holdet bag Unity Behavior der er blevet opsagt
Fyringsbølgen i spilindustrien ser ud til at fortsætte, med flere studier og virksomheder, der skærer ned for at tilpasse sig økonomiske udfordringer og skiftende markedsforhold.
Mens nogle peger på overansættelse under pandemien, fremhæver andre faldende indtægter og investorrettede beslutninger som årsager. Uanset grunden står mange udviklere over for en usikker fremtid i en industri præget af konstante forandringer.
Denne gang ser det ud til at være Unitys behaviour-team, som var udviklet til at skabe adfærdsstyring for NPC’er (ikke-spilbare karakterer) og objekter i spil, der står for skud. For ifølge et opslag på Unitys forum af Shanee Nishry blev teamet afskediget som en del af virksomhedens seneste nedskæringer, hvilket betyder, at al support for værktøjet ophører med øjeblikkelig virkning. Dét skriver Insider-Gaming.
“Tak for jeres støtte til vores projekt,” skriver Nishry i sit opslag. “Desværre har vi i dag fået besked om, at vores team er en del af den seneste fyringsrunde, og vi kan derfor ikke længere fortsætte arbejdet.”
Hun tilføjer, at hun har forsøgt at få ledelsen til at gøre projektet open source, men at der endnu ikke er nogen afklaring på det. Nishry, som har været ansat hos Unity i fem år, udtrykker sin skuffelse over, at Behavior-projektet aldrig nåede til en færdig version.
Unity har endnu ikke udsendt en officiel udtalelse om fyringsrunden.
Mest læste i dag

Nyhed
June 11, 2025
Endnu en fyringsrunde hos Bend Studio

Anmeldelse
June 18, 2025
Rematch-anmeldelse – Et fejlbehæftet men sjovt fodboldspil

Anmeldelse
June 17, 2025
TRON: Catalyst-anmeldelse – Neonlys, netcode og narrative loops

Feature
June 17, 2025
Arkaden møder Allan Olsen: “Hvis de ikke gider bruge mig, så synes jeg, at de kan bruge nogle andre.”
© Copyright - arkaden.dk