Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Over 80 timers indhold og skarpt gameplay afsløret til Shadows

Foto: Ubisoft

Af Nikolaj Mosegaard
7 marts, 2025

Har du gjort plads i kalenderen, fordi Assassin's Creed: Shadows har masser indhold at udforske

Assassin’s Creed: Shadows udkommer endelig verden over den 20. marts, og med et hav af positive previews står Ubisofts næste store titel til at lande forholdsvis godt på spilmarkedet. Selvom spillet bestemt ikke har haft vind i sejlene, så er de negative kommentarer og dårlige udtalelser droslet ned, og spændingen er så småt begyndt at stige verden over.

Ubisoft har været rundhåndet, når det kommer til fremvisning af gameplay, og har i deres Deep-Dives været hele paletten rundt, både med parkour, combat, udforskning og progression. Ubisoft delte for nylig 20 minutters intensivt gameplay med fokus på combat og stealth, men kommer faktisk hele vejen rundt om samtlige mekanikker, de har implementeret i spillet.

Gameplayet i videoen viser vigtigheden af sammensætningen af gear og udstyr, inden man drager i kamp, og hvordan man udnytter sine omgivelser til ens fordel. Der er igen fokus på forskellen mellem de to protagonister, og hvordan man drager nytte af at sammensætte dem i indtagelsen af for eksempel en fæstning eller et tempel.

Video: Ubisoft

Tidligere har Ubisoft afsløret, at den trofaste følgesvend i form af en ørn ikke er at finde i Shadows, og at de to protagonister i stedet skal bruge udkigsposter til at danne sig et overblik. Naoe vil være udstyret med Eagle Vision, som er velkendt i Assassin’s Creed, men denne gang minder mere om lyttetilstanden, man måske kan huske fra The Last of Us-serien, mens Yasuke ikke kan drage nytte af denne evne og derfor må være ekstra opmærksom på sine omgivelser.

Det er også for nylig blevet afsløret i et interview mellem Genki og spillets creative director, Jonathan Dumont, at kampagnen i Shadows vil være mellem 30 og 40 timer lang, og med side-missioner når det op på omkring 80 timer. Der bliver også nævnt, at Ubisoft kigger på at tilføje New Game+-features samt andre modes i opfølgende opdateringer efter udgivelsen.

Under Ubisofts seneste Deep-Dive i spillets progressionssystem lå det i kortene, at brugen af perk-points var delvis begrænset, men Julien, Associate Game Director på Shadows, forsikrer om, at der ingen grund er til bekymring. Hun fortæller følgende:

“Når du når det 6. vidensniveau, vil du have alle færdigheder tilgængelige til at låse op i dine mesterskabstræer, men din progression stopper ikke der. Naoe og Yasuke vil derefter få adgang til et helt nyt videns-træ og fortsætte deres udvikling. Dette træ vil tilbyde adskillige nye passive færdigheder, der giver dig mulighed for at maksimere specifikke statistikker, så du fuldt ud kan omfavne din ideelle spillestil.”

Assassin’s Creed: Shadows er lige om hjørnet, og det bliver spændende at se, hvor det lander i folks øjne. Har du købt Deluxe Edition af spillet, kan du med fordel se hvilke lækkerier der venter dig i videoen her under. Anmeldere verden over har mundkurv på og løfter sløret for deres dom den 18. marts.

Video: Ubisoft

Om skribenten:

Nikolaj Mosegaard – Skribent & Anmelder


Nikolaj er en passioneret mand inden for spilverdenen, film og ikke mindst diverse serier. Med et bredt vingefang dykker han gerne ned i både stærke historiedrevne spil, såsom Uncharted, The Last Of Us og Assassin’s Creed, men sætter også gerne kløerne i det competitve og grindbaserede gameplay – specielt Call Of Duty. Han har en stor forkærlighed for Ubisoft-spil – ja nogen ville kalde det fanatisk.





© Copyright - arkaden.dk