Mest læste
Star Wars: The Bad Batch sæson 3-anmeldelse – Slutningen på Clone Wars æraen
Her er de månedlige spil på PlayStation Plus
Kald Mig Far-streaming-anmeldelse – Muntre blindgyder i “opgraderet” venskab
Endless Ocean Luminous-anmeldelse – En tom og kedelig omgang dykning
Chris Hemsworth undskylder for ’Thor: Love and Thunder’
Stærke billeder ved Furiosa: A Mad Max Saga premieren i Australien: Anya Taylor-Ohh-What-a-Joy
Reportage fra Spilprisen 2024
Prisvindende rollespil ‘nøjes’ med en enkelt udvidelse
Dansker lander rolle i anden sæson af House of the Dragon
Marvel-chefen Kevin Feige fortalte oprindeligt Hugh Jackman, at han ikke skulle vende tilbage som Wolverine efter Logan
I podcastet "Verdens Bedste Spil" interviewer Hardwire i denne omgang internetkulturekspert Maia Kalke Lorentzen, der har gennemført over 3500 baner i mobilspillet Candy Crush, på trods af sin skepsis overfor de griske metoder, spillet benytter til at tjene penge på brugerne.
Candy Crush Saga, det nuttede, sukkersøde tre-på-stribe-mobilspil, som udkom i 2012, havde forrige år ikke mindre end 255 millioner brugere. Spillet, der produces og ejes af udvikleren King, der oprindeligt er fra Sverige, men nu har hovedkvarter i Malta, er blevet downloadet svimlende 2,7 milliarder gange og har en årlig omsætning på næsten 4 milliarder dollars.
Pengene tjenes i overvejende grad ved, at brugernes lokkes til at betale små summer penge for ekstra fordele i spillet – og det løber altså op. Spillet er i overvejende grad populært hos kvinder i 40’erne, som, på trods af de rigtig mange timer, de spiller spillet, aldrig ville kalde sig selv for “gamere”.
Maia Kalhke Lorentzen, som er internetkulturekspert hos Cybernauterne spiller Candy Crush Saga. Rigtig meget Candy Crush Saga, efter eget udsagn. Hun er fuldstændig klar over de etiske problemer i spillet og hvordan, det forsøger at lokke hende til bruge penge og har også slettet det flere gange fra sin mobil.
Alligevel vender hun tilbage til spillet.
I denne udgave af podcastet “Verdens Bedste Spil” dykker vi ned i en verden, som på den ene side består af pangfarvede lakridssnører, vingummier og holdkæftbolcher og på den anden side af udprægede gråzoner