Ad Banner

Nyheder

Produceren af Assassin’s Creed Shadows siger, at fire år er “den rette balance” for at lave en ny udgivelse 

Foto: GAMINGbible

Af Lasse Bjørnsten Rasmussen
13 august, 2024

Hovedproduceren af Assassin’s Creed Shadows siger, at han mener, fire års udvikling er den "rette balance" for nye udgivelser i serien

I et interview med Gamesindustry.biz forklarer Ubisofts Karl Onnée, at Shadows vil have været under udvikling i fire år, når det udgives i november. 

Dette gør det til den længste udviklingscyklus for nogen Assassin’s Creed-spil til dato og 25% længere end Assassin’s Creed Valhalla.

Ifølge Onnée er fire år en ideel udviklingscyklus, fordi det giver holdet nok tid til at få feedback på det, de har skabt, og bruge den feedback til at levere meningsfulde iterationer uden at skynde sig. 

“Det er altid en balance mellem tid og omkostninger, men jo mere tid du har, jo mere kan du iterere,” forklarede Onnée. 

“Ja, du kan sætte flere folk på et projekt og gøre det på kortere tid, men det giver dig ikke mere tid til at iterere, fordi det tager tid at få feedback fra dine spillere, dit hold… og så se, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør, og hvordan det kan forbedres. 

“Fire år, tror jeg, er den rette balance til at gå fra idé til produktion og få den nødvendige feedback til at tilpasse sig.” 

Foto af: Ubisoft

Assassin’s Creed Shadows, som er planlagt til udgivelse den 15. november 2024, foregår i Japan i det 16. århundrede og kan spilles på PlayStation 5, Xbox Series X|S og PC.

Lasse Bjørnsten Rasmussen – Skribent & Anmelder


Lasse lever og ånder film, spil og tv-serier og elsker at formidle det. Siden han startede en PlayStation 2 op og så den originale Star Wars-trilogi, har han været fascineret af begge verdener lige siden. Han har taget sine første store skridt ind i formidlingens verden og har fået nok blod på tanden til at blive ved med at formidle om de største og fedeste ting i film- og spilverdenen.





© Copyright - arkaden.dk