Mest læste
Død over deepfake-porno: En snak med Marie Watson og Melina Ebbesen Jellesmark
Død over deepfake porno-anmeldelse – En dokumentar som får dig til at tabe kæben af chok
Anmelderne kalder Joker: Folie à Deux for ‘en kedelig, tynd, rodet og livløs efterfølger.’
The Exit 8-anmeldelse – P.T.’s spirituelle lillebror
Warner Bros. klar med ny Ringenes Herre: The War of the Rohirrim-trailer
Diablo IV: Sæson 5-anmeldelse – Helvede er tilbage
Vogter-anmeldelse – En sikker dansk thriller, der ikke bringer noget nyt til bordet
I hvilken rækkefølge skal du se Wolverine (og X-Men) filmene?
I hvilken rækkefølge skal du se Abernes Planet-filmene?
Denne videospilfilm ser endnu dårligere ud end Borderlands: Tør du se teaseren?
Det sociale medie TikTok har den seneste tid været ramt af en regulær landeplage, hvor brugere har delt deres forsøg på at klare den sidste og sværeste bane i et sært gammelt rytme-spil kaldet Rhythm Heaven, dette uden at lave én eneste fejl.
En udfordring, der kræver ekstraordinær reflekser, fingersnilde og hånd-øje-koordination, men som ikke desto mindre har trukket brugere til i millionvis for at se, om de kunne gøre det (næsten) umulige.
Tager man et kig på TikToks trenddata for Rhythm Heaven, kan man se, hvordan spillet over de seneste 12 måneder har nået flere end 183 millioner brugere kulminerende i november måned, hvor folk altså begyndte at dele deres forsøg på at klare udfordringen.
Hvis ikke, du umiddelbart genkender Rhythm Heaven, eller Beat the Beat: Rhythm Paradise, som det hedder i Europa, så skyldes det sandsynligvis spillets snævre ophav på Nintendo Wii tilbage i 2012.
Og selvom Nintendo har produceret op til flere spil i Rhythm Heaven-serien, så har de aldrig nydt samme succes som Nintendos mere velkendte serier, eks. Mario og Zelda.
Men det er der altså nu lavet om på, for en stund i hvert fald.
Nedenfor kan du se, hvad det hele går ud på, og, ja, det er et særpræget syn, især hvis man aldrig har spillet Rhythm Heaven før.
Mark Elsberg – Skribent
Når ikke Mark lapper gamle mainframe-systemer hos et dansk forsikrings-konglomerat, bliver tiden brugt på at forstå, hvorfor computerspil er så pisse fede. Eurogamer-alumne, der fortærer alt fra AAA over indies til shovelware fra nederste hylde. Især sidstnævnte. Nogen skal jo spillet det lort.