Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

WB Games beholder rettighederne til Monoliths Nemesis-system indtil 2036

Foto: Warner Bros.

Af Kasper Hansen
28 februar, 2025

Med Wonder Woman-spillet lagt i graven, står spørgsmålet tilbage: Hvornår – hvis nogensinde – vil Warner Bros. Games bringe Nemesis System til live igen?

Spiludvikleren Monolith Studios er blevet lukket ned, hvilket har skabt usikkerhed omkring fremtiden for det populære Nemesis System. Systemet, som blev introduceret i Middle-earth: Shadow of Mordor og senere brugt i Shadow of War, har været patenteret af Warner Bros. Games siden 2021 og forbliver under selskabets ejerskab frem til mindst 2036.

Lukningen af Monolith Studios kom som en del af en større omstrukturering hos Warner Bros. Games, hvor også Player First Games og WB San Diego måtte dreje nøglen om. En af de titler, der blev ramt af ændringerne, var det kommende Wonder Woman-spil, som angiveligt skulle have indeholdt en ny version af Nemesis System. Med spillets aflysning står systemet nu uden en sikker fremtid, da Monolith Studios – udviklerne bag det – ikke længere eksisterer.

Nemesis System er kendt for sin evne til at give fjender i spil en unik personlighed og udvikling, hvilket gør dem til mere end blot almindelige NPC’er. Systemet registrerer spillerens handlinger og lader fjender huske tidligere kampe, hvilket skaber dynamiske og personlige rivaliseringer.

Da Warner Bros. Games har sikret sig patentet på systemet, er det ikke tilgængeligt for andre spiludviklere uden selskabets godkendelse. Patentet forhindrer, at lignende mekanikker bliver implementeret i andre spil, medmindre Warner Bros. Games vælger at gøre systemet tilgængeligt eller selv anvender det i fremtidige projekter.

Ifølge VentureBeat (via The Gamer) vil patentet forblive i kraft indtil 2036, så længe Warner Bros. fortsætter med at betale de tilknyttede gebyrer.


Om skribenten:

Kasper Hansen – Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på, men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.





© Copyright - arkaden.dk