Ad Banner
Ad Banner

Nyheder

Xbox er mere end bare en konsol – ny kampagne viser alle de måder du kan spille på

Foto: Xbox Wire

Af Lau Mellemgaard Eskildsen
15 november, 2024

Har Xbox endelig forstået, at de er nødt til at gøre deres budskab helt tydeligt? Deres nye kampagne viser i hvert fald, at Xbox-universet er meget mere end bare en konsol

Det er ikke længere kun controlleren i hånden og konsollen foran fjernsynet, der definerer, hvad det vil sige at være en del af Xbox-universet. I dag handler Xbox om fleksibilitet, om at spille på dine vilkår og på de enheder, du foretrækker. Xbox’ nye kampagne, This Is an Xbox, sætter fokus på netop det – alle de måder, man kan være en del af Xbox’ økosystem på, uanset om du sidder ved en konsol, spiller på mobilen eller har din PC foran dig. Xbox er meget mere end hardware, det er en åben invitation til at spille spil, hvor og hvordan man vil.

Foto: Xbox Wire

Ifølge Xbox handler fremtiden om spillerens valg:

– Vi bygger en fremtid defineret af spillerens valg – hvor folk kan spille deres yndlingsspil, opdage nye eventyr og forbinde med venner, uanset hvor og hvordan de bedst kan lide at spille.

Kort sagt, uanset om du spiller på en Xbox-konsol, PC, Samsung Smart TV, håndholdte enheder, mobiltelefoner, Amazon Fire TV eller Meta Quest-headset med Game Pass Ultimate – så er der en plads til dig i Xbox’ univers.

Foto: Xbox Wire

Den nye kampagne This Is an Xbox opfordrer altså folk til at opdage alle de måder, man kan spille Xbox på. Kampagnen er allerede synlig i byer som San Francisco, Atlanta, Chicago, Sydney, Melbourne, Brisbane, London, New York og Berlin, og Xbox har endda haft lidt sjov ved at vise, hvad der ikke er en Xbox – med slogans som “This is Not an Xbox” på alt fra bygninger til busser.

Som en del af lanceringen har Xbox indgået flere samarbejder for at give kampagnen ekstra liv. Sammen med partnere som Samsung, Porsche og Croc har Xbox også lanceret This Is an Xbox-merchandise i Xbox Gear Shoppen. Her kan man nu finde alt fra T-shirts og hoodies til iPhone- og Samsung-covers samt stickers.

I kampagnens trailer får vi en live action præsentation af spilsessioner på flere enheder, både hjemme og på farten.

Xbox ser dermed ud til at have forstået, at de skal være helt tydelige omkring deres budskab – at Xbox er meget mere end bare en konsol.

Med kampagnen sætter de fokus på, at du kan spille på tværs af enheder som mobil, PC, tablet og smart-TV. Kampagnen bruger en appellerende humoristisk tilgang og samarbejdet med brands som Samsung og Crocs er smart, da det hentyder, at Xbox er en del af hverdagen, både i og uden for dine spil. Xbox’ mål er at skabe en platform, der tilbyder fleksibilitet og tilgængelighed – at du kan spille hvor som helst og når som helst.

Det nye budskab er klart: Xbox handler om valgfrihed og tilgængelighed på dine vilkår.

Lau Mellemgaard Eskildsen – Skribent & Anmelder


Lau er uddannet skolelærer med speciale i kulturfag, og er skribent på et af Danmarks største gaming-communities, Det Danske Gaming Forum. Fallout 3 ændrede hans liv, og lige siden har han haft en forkærlighed for action-RPG spil. Dystopiske narrativer har desuden hans store interesse, og han nyder at nørde rundt i gaming-verdenens eksistentialistiske fortællinger





© Copyright - arkaden.dk