Ad Banner

Nyheder

Spilprisen 2024: Mød holdet bag Hitman World of Assassination

Foto: IO Interactive

Af Kasper Hansen
7 maj, 2024

I forbindelse med Spilprisen er blevet afholdt, tager vi et kig ind bag spillets udvikling og kigger nærmere på selve studiet, IO Interactive

Et mash-up af en masse spændende personer vi fik interviewet til Spilprisen 2024

Vi fik snakket med Johan Malmlöf (QA Specialist, AI dialogue specialist hos IO Interactive), da han netop havde været oppe og modtage prisen for best live game premium game (betalt live spil). Vi spurgte ham ind til den bedste opdatering og mindre gode opdatering til Hitman: World of Assassination. Oversat fra engelsk til dansk fra interviewet:

– Den bedste opdatering er freelancer-opdateringen, der tilføjer et roguelike-spil til Hitman. Den har været enorm og krævet så meget arbejde. Jeg er virkelig stolt af holdet. Jeg vil ikke sige, at vi har haft dårlige udgivelser, men når du er i videospil-industrien og i live service, vil der altid være bump på vejen. Jeg kan ikke rigtig pege på noget, der har været dårligt.

Johan er QA specialist(Quality assurance tester), som er en person der tester de udviklet spil inden udgivelse for at finde bugs og fejl hist og her. Han har gjort det i omtrent fem år og været en del af IO Interactive i også snart fem år. Han testede bl.a. Hitman 2 og Hitman 3. Han skal også være tester på det kommende projekt 007 spil, som man kan læse meget mere om hos Gamesradar.

Hitman World of Assassination refererer til en serie af Hitman-spil udviklet af IO Interactive. Konceptet med World of Assassination blev introduceret med udgivelsen af ​​Hitman fra 2016, hvor spillerne blev præsenteret for en verden af ​​frihed og kreativitet i deres tilgang til at fuldføre missioner som Agent 47, en professionel lejemorder.

I modsætning til tidligere spil i serien blev Hitman udgivet i en episodisk format, hvor spillere kunne købe adgang til en sæson af spil, hvilket gav dem adgang til regelmæssige opdateringer og nye missioner over tid. Denne tilgang gav mulighed for en mere kontinuerlig historieudvikling og tilføjede en ny dimension af engagement for spillere, der kunne udforske og mestre hvert niveau i deres eget tempo.

foto: IO Interactive

World of Assassination blev yderligere udvidet med udgivelsen af ​​Hitman 2 fra 2018, der fortsatte historien og introducerede nye områder, mål og spilmekanikker. Hitman 3 fra 2021 afsluttede trilogien og gav spillerne mulighed for at importere niveauer fra de tidligere spil og spille dem i den nyeste spilmotor.

Denne serie af spil, der udgør Hitman World of Assassination, er blevet rost for deres komplekse niveauer, kreative muligheder for at eliminere mål og den omfattende gen-spilbarhed, der opfordrer til eksperimentering og opdagelse. Det er blevet betragtet som en af de bedste stealth-action-spilserier i videospilindustrien.

Dermed også god grund til at det vandt prisen for: Best live game premium game.

Da Hitman vandt prisen og Johan Malmlöf stiller sig op for at takke diverse mennesker. Foto: Jørgen Bjørn/Spilprisen 2024

Hvem er IO interactive?

IO Interactive er en dansk videospilsudvikler, der blev grundlagt i 1998 af fire tidligere medarbejdere fra den lukkede spiludvikler Reto-Moto. Virksomheden er mest kendt for at have skabt den populære og kritikerroste Hitman-serie, hvor spillerne træder i rollen som den ikoniske lejemorder, Agent 47.

IO Interactive har hovedkontor i København og har etableret sig som en af de førende udviklere inden for stealth-action-genren. Udover Hitman-serien har de også udviklet andre titler som Freedom Fighters og Kane & Lynch-serien.

En interessant ting ved IO Interactive er deres uafhængighed. Efter at have været en del af Square Enix fra 2009 til 2017, købte IO Interactive rettighederne til Hitman-serien og blev et uafhængigt studie igen. Dette har givet dem frihed til at udforske nye ideer og retninger for deres spil.

IO Interactive er kendt for deres kvalitetsarbejde og engagement i at levere spændende spiloplevelser til deres fans. De fortsætter med at være en prominent aktør i spilindustrien og arbejder konstant på nye projekter for at bevare deres position som et af de førende studier inden for spiludvikling i Danmark og globalt.


Om skribenten:

Kasper Hansen – Skribent & Anmelder


Kasper har tidligere været skribent og anmelder for GamersLounge. De kompetitive spil som FIFA, Hearthstone og Call Of Duty-serien er nogle, han bruger mange timer på. men via en voksende passion har han også skabt en stor kærlighed til historiedrevne spil – særligt AAA-spil.




© Copyright - arkaden.dk