Mest læste
Før Seebach-filmen: Disse danske legender filmsavnes stadig
Talentløs Dirch Passer-film taget til nåde i USA og udgivet som 4K-samlerobjekt
Game Workers Guild: En ny faglig klub for spiludviklere i Danmark
Frækkere end politiet tillader: Axel F-anmeldelse – 80’er franchise optøet til udkogt fanservice
Forbered dig på at blive underholdt! Første billeder fra ‘Gladiator II’
I hvilken rækkefølge skal du se Abernes Planet-filmene?
Mød spilbranchens superstjerner og få insider-tips på Viborg Game Expo og CAVE
One Life-anmeldelse – En vigtig og tankevækkende historie
Flere Activision Blizzard-titler på vej til Game Pass
Sony skrotter Horizon TV-serie
Det er åbentlyst, at EU's konkurrenceregler og godkendelsen af Microsofts opkøb af Activision Blizzard King har berørt rigtig mange led af EU's indre marked.
Men hvad har selve spilindustrien egentlig at sige til den her opkøbs-trend, som langsomt er begyndt at blive mere og mere populær blandt de store firmaer? Og hvor meget går de egentlig selv og tænker over deres egen plads i det europæiske spilmarked?
I den her 5. Og sidste episode af ‘Arkaden Undersøger’ stikker vi hovederne ind hos 2 af EU’s nok mest anerkendte spilstudier Larian Studios (Baldur’s Gate 3) og Ghost Ship Games (Deep Rock Galactic), for at høre deres tanker om de tendenser, som vi har dækket her i løbet af de seneste fire episoder.
Her skal vi tale med Larian’s Swen Vincke og Ghost Ships’ Søren Lundgaard, om hvilken fremtid de spår for hele den europæiske spilindustri, og så selvfølgelig takke alle jer som har fulgt med i vores søgen på at forstå hvordan EU’s konkurrenceregler er med til at sikre, at du som gamer og forbruger altid har mulighed for at tage flere og dermed det bedste valg.
Projektet er finansieret med tilskud fra Europa-Nævnet. Ansvaret for indholdet er alene tilskudsmodtagers.