Ad Banner

Arkaden Podcast

Arkaden Podcast anmelder – System Shock

Af Kasper Pedersen
2 juni, 2024

Holder remaket af en 30 år gammel klassiker?

System Shock er et action-adventure immersive sim med horror-elementer, udviklet af Nightdive Studios og udgivet af Prime Matter. Men måske vigtigst af alt er det et remake af System Shock fra 1994 – et af de vigtigste og mest betydningsfulde spil inden for Immersive Sim-genren af computerspil. Hvorfor spørger du måske? Jo, fordi System Shock skabte selve genren Immersive Sim. Så hvis System Shock ikke var blevet lavet, havde vi nok aldrig fået ikoniske spil som Dishonored, Bioshock og Dead Space.

Remaket af System Shock startede faktisk som en Kickstarter-kampagne tilbage i 2015, som hurtigt fik vind i sejlene. I maskinrummet var der dog større problemer. Det skulle oprindeligt være udkommet tilbage i 2017, men det endte med at blive udskudt hele 6 gange – blandt andet fordi man skiftede til Unreals grafikmotor midt i processen.

Sidste år, i 2023, udkom spillet endelig til PC og fik store roser verden over. Nu, et år efter, er spillet også udgivet til konsol, og det har givet anledning til at se, om System Shock er et værdigt remake af et så ikonisk og betydningsfuldt spil – eller om anmeldere verden over har spillet søm. Nu skal vi nemlig anmelde remaket af System Shock.

Med i denne episode er Lau Mellemgaard Eskildsen, David Darville og Morten Urup.

Lyt med, der hvor du hører din podcast, såsom på Spotify, Itunes eller se den på Youtube.

Tusinde tak fordi du lytter med.

Kasper Pedersen – Skribent & Anmelder


Kasper har en kandidatgrad i Corporate Communication, hvor han specialiserede sig inden for tekstforfatning og hjemmesidedesign. Har tidligere været anmelder og skribent hos Pixel.tv i to år. Har en stor kærlighed for alt japansk underholdningskultur, såsom anime og JRPG. Nyder også et godt Survival Horror-spil, der bygger på atmosfæriske gys fremfor tarvelige jump scares.





© Copyright - arkaden.dk