Nyheder

EA’s Black Panther spil bliver muligvis open world

Af Daniel Kaae
15 april, 2024

Et nyt jobopslag afslører potentielt vigtig information om spillets struktur.

Tilbage i 2021 blev Cliffhanger Studios etableret. Studiet hører under Electronic Arts og ledes af Kevin Stephens, som var chef for Monolith Productions under udviklingen af Middle-earth: Shadow of Mordor og Middle-earth: Shadow of War.

Cliffhanger står lige nu overfor at skulle udvikle et Black Panther spil i samarbejde med Marvel Games, og der er meget lidt information tilgængelig om denne titel. Men et nyt jobopslag, spottet af Video Games Chronicles, kommer måske med nogle ret essentielle detaljer.

I jobopslaget står der nemlig, ansøgere som bliver ansat vil være “medvirkende til at designe og udvikle encounters, systemer og gameplay i en dynamisk og udviklende open world”. Det nævnes yderligere, at nogle af opgaverne vil være at udvikle “gameplay mechanics som bidrager til en et storslået sandbox environment”

Dette siger ikke så meget om hvordan spillet bliver i sidste ende, men det giver en idé om hvor udviklerne gerne vil hen. Og så man kan så begynde at komme med egne gisninger om, hvordan spillets gameplay og historie vil tage sig ud. Betyder open world, at Black Panther vil have forskellige transport midler til rådighed, så en stor verdan kan udforskes? Kommer vi til at opleve en større verden eller foregår spillet primært i Wakanda? Vil vi se andre kendte Marvel figurer, eller måske endda nye karakterer, som bliver skabt i forbindelse med spillets udgivelse?

På nuværende tidspunkt kender kun Cliffhanger Studios svarene.





© Copyright - arkaden.dk