Ad Banner

Nyheder

Capcom tackler mikrotransaktionskritik i Dragon’s Dogma 2

Foto: Capcom

Af David Darville
25 marts, 2024

Capcom har officielt taget stilling til den kritik, der er rejst af PC spillere angående Dragon’s Dogma 2, specifikt med fokus på spillets mikrotransaktioner og performanceproblemer, som har resulteret i en "blandet" brugeranmeldelsesrating på Steam.

Kontroversen omkring mikrotransaktioner

Dragon’s Dogma 2 er havnet midt i en intens situation om spillets day one mikrotransaktioner. Spillere kan nu bruge rigtige penge på at købe nyttigt indhold i et spil, der koster $70. IGN har talt med Capcom, som har reageret på kritikken ved at understrege, at alt købeindhold også kan erhverves gennem spillets normale gameplay.

Bruger reaktion på X

Performance problemer på PC

Ud over mikrotransaktionerne er Dragon’s Dogma 2 også stødt på performance problemer, selv på kraftfulde PC’er, med billedhastighed (Frames Per Second (FPS)) som en særlig udfordring. Capcom har anerkendt problemerne og at de arbejder på at løse de kritiske problemer såsom crashes og frosset spilsessioner i deres næste opdateringer.

CPU under Pres

Capcom har også gentaget en advarsel om, at Dragon’s Dogma 2 sætter CPU’er under ekstremt pres, når mange NPC’er (Non Playable Characters) vises samtidigt, og har forklaret, at en betydelig mængde CPU kraft er tildelt til hver NPC og beregningen af deres fysiske tilstedeværelse i forskellige områder. I situationer, hvor mange karakterer optræder samtidigt, kan CPU forbruget blive meget højt og potentielt påvirke FPS’en. Capcom har udtalt, at de er bevidste om disse situationer og undersøger måder at forbedre ydelsen på i fremtiden.

Hvis du gerne vil vide mere om Dragon’s Dogma 2, er du velkommen til at læse vores anmeldelse her på Arkaden.dk.

David Darville – Skribent & Anmelder


David har en Master i IT-ledelse, hvor digitalisering var et af de primære interessepunkter i hans uddannelse. Han har også en baggrund som skribent hos Det Danske Gaming Forum. Han excellerer især inden for FPS-spil som Warzone, men hans hjerte banker for udfordringerne i Soulslike-genren. Med en controller i hånden siden den første Nintendo blev tilsluttet familiens gamle 28” billedrørs-TV, brænder hans passion for at udforske gaming-universet stadig stærkt.





© Copyright - arkaden.dk