Warzone Season 3-anmeldelse: Rebirth Island gør sit store comeback!

Af David Darville
8 april, 2024

Warzone Sæson 3 minder os om, at Call of Duty: Modern Warfare III er spillet, der konstant vender tilbage til sine rødder.

Activision har dykket ned i deres gamle værktøjskasse for at bringe klassiske elementer tilbage i rampelyset. Multiplayerdelen byder på flere klassiske baner, og det er netop her, Sæson 3 fremhæver sin position ved at genintroducere Rebirth Island. En bane, som tidligere har vundet spillernes hjerter i tidligere Call of Duty udgivelser.

Rebirth Island er tilbage! Foto: David Darville/Activision

Men kan en retro-bane fortsætte med at tilføje værdi til spillet? Rebirth Island tilføjer ikke kun en følelse af nostalgi, men bringer også nye taktiske dimensioner til spillet med tilføjelsen af nye in-game features som Squad Rage field-uprgade og Foresight Killstreak.

Nyt udstyr!

Squad Rage, en ny field-uprgade, der kan deles mellem holdkammerater for at styrke dem, når de sammen bevæger sig ind mod andre spillere. Foresight Killstreak giver holdet indsigt i placeringen af den næste gascirkel, en strategisk fordel, der kan omsættes til taktiske beslutninger på slagmarken.

Squad Rage field upgrade. Foto: David Darville/Activision

Sæson 3 byder også på en række nye våben, der tilføjer lidt mere variation til det allerede omfattende arsenal. Våben som FJX Horus (SMG) og MORS (Sniper Rifle) giver spillere nye muligheder for at tilpasse deres spillestil, mens introduktionen af BAL-27 (Assault Rifle) midt i sæsonen forhåbentlig kan ryste lidt op i det etablerede våbenmeta.

Sæson 3 Battle Pass. Foto: David Darville/Activision

Samme meta som sidste sæson

Som traditionen tro, introducerer opdateringen også nye våbenjusteringer og serverproblemer. Balancering af våben og udstyr er afgørende for at opretholde en fair og konkurrencepræget spiloplevelse, men våbenmetaet er meget uændret siden sidste sæson. Det resulterer også i, at næsten hver Warzone kamp er fyldt med spillere, der bruger mere eller mindre det samme loadout og dermed mindsker variationen i kampene. Det ville være sundt for spillet, hvis udviklerne for alvor rystede posen og gjorde flere våben i spillet mere tilgængelige.

Ustabile kampe!

Desuden er der de tekniske udfordringer, især svingende pingtider, der påvirker hele spiloplevelsen. Udviklerne bør derfor fokusere mere på at prioritere serverproblemer for at sikre et flydende gameplay og en problemfri spiloplevelse.I ranked mode er det særligt afgørende, da konkurrencens intensitet øges, og risikoen for at miste Skill Rating-points (SR) på grund af lag ikke kun er frustrerende, men også direkte hæmmende for progressionen. At stige i rang kræver en betydelig indsats og tålmodighed, hvilket gør stabilitetsproblemer særligt mærkbare i Warzone. Problemet er desværre efterhånden velkendt og har varet alt for længe. Derfor bør udviklerne fokusere mere på at prioritere serverproblemer for at sikre et flydende gameplay og en problemfri spiloplevelse.

Lag bliver ens død… Foto: David Darville/Activision

Warzone Season 3 fortsætter med at bygge på nostalgi, og tilføjelsen af Rebirth Island er et positivt kapitel for den moderne Call of Duty scene. Den lander rigtig godt hos både nyankomne og de hardcore CoD veteraner. Der er dog stadig plads til forbedringer, især hvad angår spilbalancering og serverproblemer, som virkelig mangler opmærksomhed. Og selvom sæsonen ikke bringer noget helt nyt til bordet, fastholder Warzone stadig sin position som en af nutidens førende Battle Royale oplevelser.

Udvikler/Udgiver: Sledgehammer Games / Activision Blizzard

Genre: First-Person Shooter

Platform: PlayStation 5 (anmeldt på), Xbox Series X|S og PC

David Darville – Skribent & Anmelder

David har en Master i IT-ledelse, hvor digitalisering var et af de primære interessepunkter i hans uddannelse. Han har også en baggrund som skribent hos Det Danske Gaming Forum. Han excellerer især inden for FPS-spil som Warzone, men hans hjerte banker for udfordringerne i Soulslike-genren. Med en controller i hånden siden den første Nintendo blev tilsluttet familiens gamle 28” billedrørs-TV, brænder hans passion for at udforske gaming-universet stadig stærkt.