Warzone Season 2-anmeldelse – Tilbage til Fortune’s Keep

Af David Darville
11 februar, 2024

I 'Warzone season 2' udfordrer de status quo med deres ranked mode, hvor de går fra det klassiske store Battle Royale mode i Urzikstan til det mindre, men elskede fan-favorit, Fortnue's Keep map fra 2022.

Velkommen (tilbage) til Fortune’s Keep

Warzone season 2 udløser en revolution på krigsfronten, som uden tvivl vil udfordre fanbasen. Med introduktionen af Resurgence Trios på det ikoniske kort, Fortune’s Keep, møder vi en markant fornyelse af det kendte Ranked mode. Det betyder kortere og mere intense kampe i Call of Duty’s Battle Royale gamemode.

Ranked mode i Fortune’s Keep. Foto: Activision

Ved at centrere kampe omkring et mindre område med mulighed for ubegrænset respawns, så længe mindst ét holdmedlem forbliver i live, omdefineres spillets grundlæggende dynamik. Dette fremmer en aggressiv spillestil, hvor jagten på fjender ikke kun baner vej for sejr, men også tjener som middel til hurtigt at samle SR (Skill Rating) point og accelerere op gennem rank-systemet. Denne taktik belønner spillere, der excellerer under hastige, uforudsigelige forhold, hvor placering og konstant bevægelse er nøglen til succes.

Team wipe med LMG. Foto: Activision

Den ændrede ranked-mode har modtaget blandede kritik fra communitet. Flere mener, at det fjerner den taktiske dybde fra den competitive scene. Andre, mig selv inkluderet, ser det dog som en forfriskende oplevelse. Jeg er især begejstret for den uafbrudte action, som Resurgence byder på, og den øgede chance for rank progression gennem SR-point finder jeg særligt motiverende.

Mindre tweaks, markante opgraderinger

Ud over gameplay ændringer introducerer season 2 også en række quality of life improvements, der vil forbedre spiloplevelsen. Eksempelvis vil du på mini-kortet kunne se, hvilken retning bomberne vil falde i ved indkommende airstrikes. Derudover forbliver ens Death Skull synlig i længere tid efter dødsfaldet, hvilket gør det lettere at finde ens loot, når man respawner.

Jeg har desværre stødt på nogle enkelte udfordringer, såsom ustabile servers med høj ping i ranked, hvilket forhåbentlig snart bliver adresseret. Et vedvarende problem er lyden af modspillernes fodtrin, som stadig er uforudsigelig, på trods af den ellers fremragende lydkvalitet på våben og eksplosioner.

Rick Grimes joiner SPECGRU. Foto: Activision

Sæsonens nye tema for Battle Pass er zombies, der bringer en crossover med den ikoniske serie, The Walking Dead, ind i kampens centrum. Spillere kan nu for første gang træde ind i kampzonen som Rick Grimes. Battle Passet tilbyder også to nye våben, RAM-9 (en ny SMG) og BP50 (en ny Assault Rifle), som kan låses op uden et købt Battle Pass. Væsentlig Weapon-balancing, især for MW2-våben, sikrer en mere retfærdig konkurrence mod de nye MWIII-våben, med forbedringer som øget bevægelseshastighed ved ADS for forskellige weapon classes.

Warzone season 2 introducerer en velkommen forandring med Resurgence Trios rankedFortune’s Keep, som gør kampe mere intense og giver gameplayet et frisk pust. Ændringerne til ranked har skabt debat i blandt fanbasen, men personligt værdsætter jeg den hurtigere progression og konstante action. Der er stadig plads til forbedring, især med hensyn til tekniske udfordringer, som ustabile spilservers og manglende lyd. Alt i alt har denne opdatering sine højdepunkter og udfordringer, men den fortsætter med at holde Warzone frisk og engagerende.

Udvikler/Udgiver: Sledgehammer Games / Activision Blizzard

Genre: First-Person Shooter

Platform: PlayStation 5 (anmeldt på), Xbox Series X|S og PC

David Darville – Skribent & Anmelder

David har en Master i IT-ledelse, hvor digitalisering var et af de primære interessepunkter i hans uddannelse. Han har også en baggrund som skribent hos Det Danske Gaming Forum. Han excellerer især inden for FPS-spil som Warzone, men hans hjerte banker for udfordringerne i Soulslike-genren. Med en controller i hånden siden den første Nintendo blev tilsluttet familiens gamle 28” billedrørs-TV, brænder hans passion for at udforske gaming-universet stadig stærkt.